خبرنگاران سه شنبه بزرگ در آمریکا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و سندرز

به گزارش دوست بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه با خاتمه زمان رای گیری در برخی ایالت ها، به سمت شمارش آرا رفت که بر اساس اعلام منابع خبری، جو بایدن در بیشتر ایالت ها، سندرز را پشت سر گذاشته است.

خبرنگاران سه شنبه بزرگ در آمریکا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و سندرز

در سومین دور انتخابات مقدماتی درون حزبی داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا ، 15 ایالت و قلمرو روز سه شنبه شاهد رای گیری بودند که شامل دو ایالت پر جمعیت کالیفرنیا و تگزاس هم می شود.

در نخستین نتایج اعلام شده پس از اخذ رای، جو بایدن در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی و آلاباما به پیروزی رسیده است و برنی سندرز تا کنون در ایالت ورمونت که در واقع خانه وی محسوب می شود، اکثریت آرا را از آن خود کرده است.

در مجموع، یک هزار و 344 کننده ایالتی برای شرکت در کنوانسیون ملی که کنندگی 34 درصد کل کنندگان ایالتی را تشکیل می دهند، انتخاب می شوند.

تقریبا 40 درصد از جمعیت آمریکا در سوم مارس برای انتخابات مقدماتی یا انتخاب کنندگان ایالتی برای این کنوانسیون به پای صندوق های رای می فرایند.

از شنبه تا کنون پیت بوتیجیج، امی کلوباچر و تام استیر سه داوطلب دموکرات به حضور در این دور از رقابت ها سرانجام دادند اما در انتخابات امروز حضور دارند و آرای آنها به نفع کسی که اعلام کرده اند، لحاظ خواهد شد.

پنج ایالت آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کارولینای شمالی و تگزاس همچنین دور مقدماتی انتخابات کنگره را هم برگزار می کنند. اما انتخابات مقدماتی آرکانزاس به دلیل اینکه پنج صندلی مورد رقابت از هر حزب تنها یک نامزد دارند.

چهار ایالت دیگر 149 داوطلب برای 113 کرسی دارند که قرار است در انتخابات 2020، تکلیف آنها مشخص شود. در این مرحله 47 انتخاب مقدماتی جمهوریخواه، 47 انتخاب مقدماتی دموکرات و 54 انتخاب مقدماتی برتر از دو حزب وجود دارد. در کالیفرنیا دو انتخابات مخصوص و قانونی برگزار می شود که در شمارش فوق، دو بار حساب شده است.

به این ترتیب، آلاباما با 6 نفر، کالیفرنیا با 54 نفر، کارولینای شمالی با 15 نفر و تگزاس با 74 نفر وارد رقابت های مقدماتی کنگره شده اند.

اما در رقابت های مقدماتی ریاست جموری آمریکا در حزب دموکرات جو بایدن، برنی سندرز، الیزابت وارن، مایک بلومبرگ و تولسی گابارد حضور دارند که هواداران آنها در آلاباما، کارولینای شمالی، تگزاس، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلورادو، ماین، ماساچوست، مینه سوتا، اکلاهاما، تنسی، اوتا، ورمونت، ویرجینیا و جزایر سامانو به پای صندوق های رای می فرایند.

علاوه بر این، جمهوریخواهان هم در این رقابت ها حضور دارند و باید بین دونالد ترامپ و بیل ولد یکی را برگزینند.

تعداد دلیگیت ها یا کنندگان ایالتی برای کنوانسیون ملی احزاب هم در این رقابت ها به این ترتیب برگزیده خواهند شد: کالیفرنیا 415، تگزاس 228، کارولینای شمالی 110، ویرجینیا 99، ماساچوست 91، مینه سوتا 75، کلرادو 67، تنسی 64، آلاباما 52، اوکلاهاما 37، آرکانزاس 31، اوتا 29، ماین 24، ورمونت 16 و جزایر ساموآ 6 نفر.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3793

به "خبرنگاران سه شنبه بزرگ در آمریکا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و سندرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه شنبه بزرگ در آمریکا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و سندرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید