WHO: ایمنی گله ای در برابر کرونا به مرگ عده زیادی منجر می گردد

به گزارش دوست بلاگ، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت درباره هر گونه کوشش از سوی کشورها برای ایجاد ایمنی گله ای در برابر ویروس کرونا هشدار داد.

WHO: ایمنی گله ای در برابر کرونا به مرگ عده زیادی منجر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت مقام های دولتی را از کوشش برای ایجاد ایمنی گله ای در برابر بیماری کووید-19 برحذر داشت.

به نوشته پایگاه سی ان بی سی، مایک رایان، از مقام های ارشد سازمان دنیای بهداشت گفته ایجاد ایمنی گله ای باعث اشباع بیمارستان ها شده و مرگ عده زیادی را به همراه خواهد داشت.

متخصصان بیماری های همه گیر، ایجاد مصونیت گله ای را یکی از روش های مهار یک ویروس می دانند. از نظر آنها هنگامی که پادتن لازم برای مبارزه با این ویروس در بدن تعداد زیادی از افراد وجود داشته باشد ویروس میزبان جدیدی نخواهد داشت و قادر به شیوع نخواهد بود.

مایک رایان گفت از نظر بیشتر دانشمندان رسیدن به مرحله مصونیت گله ای مستلزم این است که در بدن بین 60 تا 80 درصد جمعیت پادتن های طبیعی برای مبارزه با ویروس وجود داشته باشد.

او گفت: این عدد هر چیزی که باشد، ما به هیچ عنوان در نقطه نزدیک به آن قرار نداریم و این یعنی اینکه رسیدن به چنین مرحله ای مستلزم این است که ویروس فرصت زیادی برای کشتن مردم خواهد داشت.

مایک رایان تأکید کرد منتظر ماندن برای اینکه ایمنی گله ای اتفاق بیفتد خطرناک است. او گفت: این ایده که گفته گردد ما به مصونیت گله ای خواهیم رسید از یک نظر در برابر کنترل بیماری واقع شده است. چون اگر قرار باشد کسی بگوید ضروری است ما به ایمنی 70 درصد برسیم و باید اجازه بدهیم ویروس منتشر گردد تا به 70 درصد برسد، معین است که نتیجه چه خواهد بود. بیمارستان ها اشباع می شوند و آدم های زیادی می میرند.

وی اضافه نمود: حتی اگر افراد بر اثر این بیماری جانشان را از دست ندهند، باز هم مسائل طولانی مدت ایجاد خواهد شد. هر کسی که بیماران مبتلا به کووید شدید را دیده باشد متوجه خواهد شد که این یک بیماری شدید است که بسیاری از ارگان های بدن اعم از سیستم قلبی-عروقی و سیستم عصبی را درگیر می نماید. درباره موارد خفیف تر هم باید فرض را بر این بگیریم که فرایند مشابهی در سطحی خفیف تر اتفاق می افتد.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای خاطرنشان کرد.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کووید19 از دست داده اند، امروز (پنجشنبه) به 670 هزار نفر رسیده است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با نزدیک به چهار میلیون و ششصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا با حدود 154 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره های آمریکای شمالی و مرکزی با بیش از 5 میلیون و 360 هزار مبتلا و 215 هزار جان باخته به همراه قاره اروپا با دو میلیون و هشتصد و سی وسه هزار مورد ابتلا و 202 هزار فوتی، حدود دو-سوم آمار دنیای را به خود اختصاص داده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6189

به "WHO: ایمنی گله ای در برابر کرونا به مرگ عده زیادی منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO: ایمنی گله ای در برابر کرونا به مرگ عده زیادی منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید