چرا در تظاهرات عراق، اکثرا نوجوان هستند؟

به گزارش دوست بلاگ، یک کارشناس با ارائه تحلیلی به آنالیز تحولات این روزهای عراق پرداخت.

چرا در تظاهرات عراق، اکثرا نوجوان هستند؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر هادی انصاری نویسنده تاریخ عراق وعضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در پاسخ به اینکه آیا ژنرال الساعدی مسبب آشوب های اخیر در عراق بوده گفت: این بدنه نظام عراق است که به این شکل است. اینها اتاق فکر تشکیل دادند. در عراق دولت با هزاران مشکل تشکیل شد و از جوانان غافل شد. اینها دانشگاه ها را ملی کردند ، بیمارستان ها امکاناتشان ضعیف شد و سرآمدهای پزشکی هم در دوران صدام از عراق فرار کردند و در این دوران هم شروع کردند به ترور پزشکان و دانشمندان عراقی و آنها هم خارج شدند و عراق شد کشوری که همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد. یک کشور غنی و ثروتمند که هیچ چیز ندارد.مثل شخصی که ثروتمند است وثروت دارد ، اما ثروتش در اختیار دیگران است! پس هیچ چیز ندارد!و شام شب هم ندارد! عراق اینطور شد.

وی اضافه کرد: اتاق فکر ها روی جوان ها ، سرمایه گذاری کردند. ببینید که در تظاهرات در میدان تحریر در بغداد و در کربلا و نجف که صورت گرفت ، همه سنشان از شانزده تا بیست ساله است و همه متولدین بعد از سقوط صدام بودند. نه مرحوم شهید باقرحکیم را می شناسند و نه صدام و ظلم های صدام را دیده اند. یک چنین مساله ای به وجود آمده که آنها سرمایه گذاری سنگینی کردند و جلو آمدند و تمام همً و غمشان هم این است که در دولت غربی و در دولت کنونی، امریکایی ها سعی کردند چون محاصره ایران شروع شد، به گونه ای دولت و نخست وزیر عراق را بخرند .هر کاری کردند نتوانستند دکتر عادل عبدالمهدی که خودش شخصیت بالایی دارد و از خانواده اصیل عراقی است و اگر خدایی نکرده خودش هم بخواهد ، ملت عراق نمی گذارند. این جمله ای است که خود عادل عبدالمهدی گفته بوده وقتی رئیس جمهور عراق ، دکتر برهم صالح به آمریکا می رود از او می خواهند که روابطت را با ایران از این حالت خارج کن ! گفته بود من قدرتم به این نمی رسد و اگر هم بخواهم ، مردم من را به زیر میکشند. شما ببینید ارتباط مردم عراق و ایران تا چقدر است.

انصاری درباره احتمال حضور حیدر العبادی در قضایای آشوب های اخیر در عراق نیز گفت: شخصیت اقای عبادی خیلی بالاتر از این است که بیاید در میان کودتاگران حضور داشته باشد. به هیچ وجه ! من این را رد می نماید و شخصیت های مزدور و وابسته ای بودند که برخی از آنها هم در قدرت هستند و به خاطر شرایط سیاسی نمی توانند دست به پیکره آنها بزنند و امیدوارم در آینده عراق ! اینها به سزای این اعمالی که انجام دادند برسند.جوان های خام وتربیت شده اتاق فکر های دشمن آمدند به میدان و تظاهرات قرار بود به دستور ایت الله سیستانی آرام صورت پذیرد و ایشان به حمدالله، من همواره از ایشان به عنوان قلب تپنده ملت عراق نام برده ام.

مشروح این گفت و گو را (ایـنجا) بخوانید.

310311

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2519

به "چرا در تظاهرات عراق، اکثرا نوجوان هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در تظاهرات عراق، اکثرا نوجوان هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید