پای کرونا همچنان بر گلوی باشگاه های ورزشی، کسی به فکر این شغل نیست

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران- گروه استان ها: با شیوع کرونا بسیاری از مشاغل آسیب دیدند و مدتی کسب و کارشان لنگ شد؛ اما در این بین برخی مشاغل پس از گذشت نزدیک 20 ماه از آغاز کرونا، همچنان با محدودیت های ریز و درشتی مواجهند به طوری که عملاً می توان ادعا کرد که شغلشان تعطیل است.

پای کرونا همچنان بر گلوی باشگاه های ورزشی، کسی به فکر این شغل نیست

یکی از این مشاغل که مستقیماً با روحیه و شادابی، سلامت و طراوت جامعه نیز سر و کار دارد باشگاه های ورزشی است؛ مشاغلی که نقش مهمی در آرامش بخشی به جامعه و افزایش سلامت مردم خصوصاً جوانان ایفا می کنند.

اما در حالی که تنها چند روز از بازگشایی سالن ها و باشگاه های ورزشی پس از ماه ها تعطیلی می گذرد، به ناگاه علی رغم بازگشایی اجباری مدارس و دانشگاه ها و همچنین اعلام امکان حضور تماشاگران در رقابت های ورزشی، سالن ها و باشگاه های ورزشی با تغییر رنگ شرایط کرونایی در خراسان شاقتصادی تعطیل شد.

با این حال از سایر استان ها و شهرستان های کشور خبر می رسد که سالن ها و باشگاه های ورزشی فعالیت دارند؛ اما در خراسان شاقتصادی اجازه این فعالیت ها داده نمی شود.

صادق یکی از باشگاه داران بجنوردی است؛ این ورزشکار که مدت هاست شغل خود را از دست داده می بیند، در گفتگو با مهر اظهار کرد: متأسفانه پس از گذشت چندین ماه از کرونا می گذرد مسئولان به محض تغییر رنگ کرونا باشگاه ها را تعطیل می کنند.

وی افزود: چطور می شود تمامی اماکن و بازارها بدون هیچ محدودیتی باز شده اما فقط سالن های ورزشی اجازه فعالیت ندارند؟ آیا نمی شود با وضع قوانین و پروتکل هایی اجازه فعالیت به این قشر داد؟

این باشگاه دار ادامه داد: هر زمان شرایط بهتر شد و خواستیم شغل خود را دوباره از سر بگیریم، باز هم با بهانه ای کارمان را تعطیل کردند؛ با این شرایط عملاً معیشتمان به نابودی رسیده است.

وی بیان داشت: باشگاه ها ضامن سلامتی و حفظ جوانان از آسیب های اجتماعی هستند؛ چطور مسئولان به این راحتی 2 سال باشگاه ها را تعطیل می کنند؟ آیا کسی به فکر آسیب های ورزش نکردن جوانان است؟

این مدیر باشگاه در سرانجام گفت: مسئولان راحت ترین کار را بدون در نظر گرفتن عواقب آن انجام می دهند زیرا تعطیلی مکان ورزش جوانان بسیار آسیب زاست.

جوانان از تفریح سالم دور شدند

محسن یکی دیگر از باشگاه داران استان است که در گفتگو با مهر اظهار کرد: بسیاری از باشگاه ها به دلیل ممنوعیت کار شغل خود را تغییر دادند و از این راستا خارج شدند؛ این امر یقیناً مقدار ورزش و تفریح سالم جوانان و نوجوانان را کاهش می دهد.

وی افزود: برخی دیگر از باشگاه داران نیز به صورت پنهانی و غیر قانونی به فعالیت ادامه دادند؛ وقتی این اقدام صورت می گیرد یقیناً نمی توان نظارتی بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشت و از آن جایی که دیگر باشگاه ها تعطیل هستند، باشگاه فعال بسیار شلوغ می شود.

این باشگاه دار در سرانجام شرح داد: با انجام واکسیناسیون شرایط به حالت پایداری رسید و باشگاه ها دوباره فعال شد اما به یکباره خبر تعطیلی مجدد اعلام شد؛ مسئولان خیال کنند شغل خودشان این مسئله است؛ آیا باز هم همینطور راحت برای تعطیلی آن اقدام می کنند؟

یکی دیگر از باشگاه داران نیز در گفتگو با مهر از کنندگان مجلس خواست تا به این مسئله ورود داشته باشند و گفت: طی 2 سال اخیر مربیان ورزشی با ضرر و زیان زیادی رو به رو بودند و باید برای جبران این مسئله فکری اساسی کرد.

وی افزود: محمد پاکمهر به عنوان رئیس هیأت پزشکی ورزشی خراسان شاقتصادی و محمد وحیدی به عنوان عضو فراکسیون ورزش مجلس باید صدای کم رمق و ورشکستگی این قشر را بشنوند و فوراً اقدامات لازم را انجام دهند.

این باشگاه دار گفت: وزارت ورزش و جوانان به این مسئله از طریق ستاد ملی کرونا ورود کند و جلوی تعطیلی مداوم سالن های ورزشی را بگیرد؛ در غیر این صورت تعداد معدودی از باشگاه های فعال نیز بساط کار خود را جمع خواهند کرد.

با این حال روح الله حسین پور، سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان شاقتصادی در این خصوص گفت: ملاک بازگشایی یا تعطیلی سالن های ورزشی رنگ های کرونایی است.

وی بیان داشت: اما در موضوعی مانند بازگشایی مدارس، توافق تعیین با وزارت بهداشت اجرا شده و دستورالعمل های جداگانه ای ابلاغ شده است.

اینک چشم هزاران جوان و نوجوان خراسان شاقتصادی در انتظار تصمیم تازه مسئولان است تا ورزش خود را باری دیگر آغاز کنند؛ مسئله ای که بی توجهی به آن قطعاً علاوه بر آسیب های اقتصادی به باشگاه داران، آسیب های بیشتری در زمینه فرهنگی و اجتماعی به جامعه وارد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12240

به "پای کرونا همچنان بر گلوی باشگاه های ورزشی، کسی به فکر این شغل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای کرونا همچنان بر گلوی باشگاه های ورزشی، کسی به فکر این شغل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید