پاییز هزار رنگ آق داغ

به گزارش دوست بلاگ، خزان پاییزی دامنه قله آق داغ تلفیقی از پاییز و زمستان را در یک نگاه به نمایش گذاشته و چتر سفیدبرف بر بالای آق داغ چهره ای هزار رنگ به درختان این منطقه بخشیده است.

پاییز هزار رنگ آق داغ

زیبایی قله 3300متری آق داغ از سطح دریا در انتهای رشته کوه های البرز مرکزی ایران زیستگاهی غنی از حیات وحش و گونه های حفاظت شده را در خود جای داده است.

سراسر قله آق داغ و قله زیبای سبلان به خاطر ارتفاع بیشتر زودتر از همه جای استان میزبان تن پوش زمستانی شده و برف در فصل پاییز میهمان این دو قله مرتفع بوده و اکنون سفیدی قله آق داغ و کوه با عظمت سبلان منظره ای جذاب ایجاد نموده که از جای جای استان قابل مشاهده است.

در پایین دست قله آق داغ در روستاهای سوسهاب ومرجین و آق سو که اکنون فصل برداشت گردو و زالزالک است زیبایی سفره پاییز بر قامت دره ها همچون مخملی هزار رنگ کشیده شده است.

زیبایی بی نظیری که گاه با ساعت ها حرکت در دامنه این کوه و گذر از مسیرهای روستایی آرامشی خاص برای رهگذران و مسافران رقم می زند.

زندگی پرندگانی زیبا همچون سبزه قبا، زنبورخوار معمولی، هما، کرکس مصری، زردپرها، انواع دم جنبانک ها، توکای سیاه و باغی، چکاوک، جغد و شاه بوف، عقاب صحرایی و عقاب طلایی، سارگپه، قرقی و بالابان، دلیجه و شاهین به منطقه حفاظت شده آق داغ در جوار رودخانه قزل اوزن زیبایی بی نظیری بخشیده است.

در مسیرهای طبیعت گردی آق داغ گاه ساعت ها تا چشم کار می نماید چشم اندازهای پایین دست قله همچون تابلویی بی بدیل از خلقت در مقابل چشم قرار می گیرد.

با طی مسافت از دامنه های پست در جوار روستای آق سو، سوسهاب و مرجین کم کم گرما جای خود را به سرما داده و هوای بهاری در این مکان خستگی را از وجود انسان بیرون می نماید.

تغییر اقلیم نواحی کم ارتفاع و تغییر آن در یک فاصله کوتاه از دامنه های کوهای بزگوق و باغرو و اتصال آن به قله آق داغ موجب شده تا حیات وحش متنوع این منطقه جاذبه ای بکر برای طبیعت گردان ایجاد کند.

زندگی پلنک آسیایی و خرس قهوه ای در ارتفاعات این منطقه در کنار زندگی گربه سانان همچون سیاه گوش، شغال و شنگ در ارتفاعات بالای دوهزار متر و زندگی سمور آبی و سمور سنگی و زرده بر زیبایی بی نظیر این منطقه افزوده است.

حال با گذر از روستاهای سوسهاب و در پیش دریافت ارتفاعات روستای مرجین و آق سو کم کم زیبایی های بی نظیر این قله برای همگان ثابت می گردد.

پوشش گیاهی وسیع منطقه آق داغ، رویش درختچه های ارس و سایر گونه های حیات وحش در ارتفاعات پایین دوهزار متر از دیگر چشم اندازهای این قله زیباست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قله آق داغ و ارتفاعات در آن موقع که برف بر بالای این قله جا خوش نموده و در پایین دست آن و در دامنه ها یاقوت های سرخ حاشیه قزل اوزن و درختان انار رخ نمایی می نماید، زیبایی خاصی دارد.

منبع: فارس

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: چمدان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2369

به "پاییز هزار رنگ آق داغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز هزار رنگ آق داغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید