نگاهی به مدل 2010 ب.ام.و کوپه سری 6

به گزارش دوست بلاگ، حدود 500 میلیون قیمت دارد و همه با نام طراحانش آدرین ون هایدونک و کریس بنگل آشنا هستند. خودرویی که در سال عرضه استانداردهای طراحی خودرو را به هم ریخت و اعتباری بالا برای سازنده آلمانی به ارمغان آورد. ب.ام.و سری6 که به تعداد نسبتا کثیری به کشور وارد شده، در نسل اول خود در سال 2005 وارد بازار ایران شد و به سرعت به محصولی محبوب تبدیل گشت. فرم متفاوت چراغ های جلو و عقب در کنار یک هویت واحد که لقب کوسه را برازنده این خودرو ساخت، فروشی دور از انتظار را در ایران و دنیا برای ب.ام.و به ارمغان آورد. اینجا در یک گزارش کوتاه به آنالیز ارزش خرید، شرایط بازار و مزایای این کوپه متوسط و مجلل می پردازیم.

نگاهی به مدل 2010 ب.ام.و کوپه سری 6

کوپه باهویت

سری شش که در دو نسخه کوپه و کروک به کشور وارد شد، نخستین بار سال 1999 در قالب کانسپتی جنجالی با نام Z9 گرن توریسمو به نمایشگاه پاریس پا گذاشت. پس از آنکه ب.ام.و متوجه محبوبیت بالای طرح این کانسپت شد، خودرو را تا اوایل سال 2002 به خط فراوری رساند و سپس از ابتدای 2003 عرضه جهانی سری 6 را آغاز کرد. ایده جالب طرح بدنه اما وقتی با استفاده از آلیاژهای جدیدی نظیر فیبرکربن فشرده و آلومینیوم ترکیب شد، خودرویی مهیج را خلق کرد. نسخه شش سیلندر این خودرو به دلیل همین کار بزرگ تنها 1490 کیلوگرم وزن داشت که وقتی کنار موتور و گیربکس خوش ساخت ب.ام.و قرار می گرفت، محصولی مهیج را به دست خریدار می رساند.

تند و تیز و رام

کوسه آلمانی حتی در نسخه شش سیلندر هم ماشین تند و تیزی است. موتور 255 تا 265 اسبی سری 6 وقتی در کنار جعبه دنده شش سرعته و اتوماتیک ZF قرار می گرفت ظرف شش ثانیه به سرعت 100 می رسید و تا 250 کیلومتر هم سرعت می گرفت. در کنار این استفاده از آرایش فنی دیفرانسیل عقب هویتی وحشی اما قابل کنترل را برای فرزند مخوف ب.ام.و به ارمغان آورده بود. در نسخه های بالاتر مثل 645، 650 و یاM6 هم گرچه وزن تا 1900 کیلو افزایش می یابد اما به دلیل استفاده از موتور هشت سیلندر در سطح قدرت 330، 360 و 500 اسب، کشش و شتاب خودرو بازهم بیشتر می گردد.

کوسه ای از دنیای آینده

آن زمان که سری6 تازه به ایران آمده بود، هنوز عصر ماکسیما به سر نرسیده بود و لوکس یا پیشرفته معنای معادل این سدان کشیده ژاپنی بود. سری6 اما با چراغ های هوشمند زنون و گردان، سیستم ایمنی پیشرفته شامل شش نوع ترمز، مجموعه کامل ایربگ، رادار و چراغ های هشدار دهنده، سیستم کنترل تعادل بدنه، پدال شیفتر، سقف پانوراما، جایگاه های چرمی حافظه دار و مجهز به گرمکن ، سیستم آی درایو به همراه موس هدایتگر، کی لس استارتر و کروز کنترل یک محصول کاملا متفاوت بود که حال و هوای خودروهای آینده را داشت.

شرایط بازار

اغلب خریداران محصولات لوکس مسائل فنی خودروهای ب.ام.و در کیلومترهای بالاتر از 100 هزار را می دانند. سری 6 هم این نقایص را دارد، منتها واقعا خودرو خوبی است و به نسبت محصولات دیگر برندها کیفیت ساخت بالایی دارد. در نهایت اینکه نباید برای انتخاب خودرویی که ساخت ب.ام.و است و در نسخه کروک و 2009 با موتور شش سیلندر بهایی معادل 500 میلیون تومان دارد، چندان صبر کرد. الان چری تیگو7 نیو بهایی نزدیک به 400 میلیون تومان دارد. اینقدر سختگیر نباشید!

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2216

به "نگاهی به مدل 2010 ب.ام.و کوپه سری 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مدل 2010 ب.ام.و کوپه سری 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید