منابع ایران برای خرید 18میلیون دوز واکسن کووید19 ، چه خبر از واکسن ایرانی کرونا؟

به گزارش دوست بلاگ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور آخرین اقدامات اجرا شده برای خرید واکسن خارجی کرونا و همچنین اقدامات انجام برای تولید واکسن ایرانی این بیماری را تشریح کرد.

منابع ایران برای خرید 18میلیون دوز واکسن کووید19 ، چه خبر از واکسن ایرانی کرونا؟

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید19، گفت: ما در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان، محققین و صاحب نظرانی که در کمیته حضور دارند کار واکسن کووید 19 را دنبال کردیم.

وی اضافه نمود: ما از سه جهت این فرایند را دنبال می کنیم . اول؛ خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند؛ ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خودمان است. ما چهار منبع را برای خرید انتخاب کردیم که حدود 18 میلیون دوز قرار است خریداری کنیم و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن سازهای دنیا که مازاد برتولید بود را مذاکره خرید کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تاکید کرد: در جهت دوم تهیه واکسن باید بتوانیم در قالب قرارداد مشترک، تولید داخل و دانش فنی بیرون جهت را دنبال کنیم. گزارش امروز جلسه این بود که در این راه هم با دو و سه کشور خوب پیش رفتیم.

نمکی درباره جهت سوم تهیه واکسن، اظهار کرد: جهت سوم تکیه بر دانش و تولیدات داخلی است که 4 مورد از اینها هفته پیش در قالب وبیناری با سازمان بهداشت دنیای مطرح شد و گزارشاتی ارائه شد و امیدواریم 2 مورد از آنها در روزهای آینده و جلسه ای که روز چهارشنبه داریم اجازه فاز انسانی برای کلینیکال ترایال را دریافت کنند و از روزهای آینده حداقل یکی از آنها کار کلینیکال ترایال را روی مدل های انسانی شروع کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7916

به "منابع ایران برای خرید 18میلیون دوز واکسن کووید19 ، چه خبر از واکسن ایرانی کرونا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع ایران برای خرید 18میلیون دوز واکسن کووید19 ، چه خبر از واکسن ایرانی کرونا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید