مقاله: آخر هفته در روستای شهرستانک ؛ جاهای دیدنی کرج

به گزارش دوست بلاگ، کمپینگ اما در طبیعت شهرستانک بی نظیر است. لوازم کمپینک خود را بردارید و مثلاً در محوطه کاخ ناصری، در آلاچیق ها و یا کنار رودخانه اقامت کنید.

مقاله: آخر هفته در روستای شهرستانک ؛ جاهای دیدنی کرج

وسایل نقلیه عمومی: بسته به اینکه سفر خود را از کجا به سمت شهرستانک آغاز می کنید، راه های متفاوتی وجود دارد. فقط کافی است بدانید: باید از تاکسی ها و اتوبوس هایی استفاده کنید که از جاده چالوس می گذرند تا بتوانید در دو راهی شهرستانک پیاده شوید. پس از پیاده شدن ماشین های گذری شما را به روستا می برند و یا اینکه اگر پیاده گرد یا گردشگر حرفه ای هستید، می توانید جهت را تا رسیدن به روستا پیاده طی کنید.

درختانی با قدمت بسیار که هویتی افسانه ای دارند را اُرس می نامند. درخت اورس شهرستانک که محلی ها آن را هورست هم می نامند به 2800 سال پیش باز می گردد و از دیدنی های روستا به شمار می رود. ارتفاع این درخت به 17 متر می رسد و عرض آن تقریبا 14 متر است.

عمارت ناصری شامل یک ساختمان دو طبقه (دیوانی یا بیرونی) و یک ساختمان یک طبقه (حرمسرا یا اندرونی) بود و با دیوار از هم جدا شده بودند. کاخ شهرستانک از شهریور 1376 جزو میراث فرهنگی است و در فهرست آثار ملی ایران واقع شده است. کمی آن طرف تر از روستا و در کنار رودخانه. باید از روستا خارج شوید و به سمت کوچه باغ ها بروید. اینجا ورود با اتومبیل ممنوع است و باید پیاده وارد آن شوید. تابلوهای راهنما شما را به آن می رساند.

منبع مقاله: آخر هفته در روستای شهرستانک ؛ جاهای دیدنی کرج

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11825

به "مقاله: آخر هفته در روستای شهرستانک ؛ جاهای دیدنی کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آخر هفته در روستای شهرستانک ؛ جاهای دیدنی کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید