معرفی بهترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی

به گزارش دوست بلاگ، دنیاگرد غواص به دنیاگردانی گفته می گردد که به شهرهای ساحلی رفته و به انجام فعالیت غواصی مشغول می شوند. امروزه شاهد محبوبیت دنیاگردی غواصی در سراسر نقاط دنیا هستیم و کشورهای کمتر توسعه یافته که در مناطق ساحلی واقع شده اند کوشش می نمایند تا با رشد دادن دنیاگردی غواصی از این طریق اقدام به جذب گردشگر نموده و رشد بسیار خوبی از نظر مالی داشته باشند.

معرفی بهترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به توریستی غواصی انداخته و بهترین مقاصد غواصی در ایران و جهان را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی توریستی غواصی

اگر بخواهیم توریستی غواصی را به شما معرفی کنیم باید به این نکته اشاره نمود که این شیوه جذب توریست و توریست برای مناطقی است که در آن شاهد همجواری شهر با دریا، دریاچه و یا اتصال آن به اقیانوس هستیم.

توریست ها و توریستانی که قصد دارند تا به انجام غواصی مشغول شوند، می توانند با سفر کردن به شهرهای مجاور این مناطق اقدام به انجام فرآیندهای مربوط به شنا و غواصی نمایند.

در سال های اخیر توریستی غواصی پیشرفته بسیار زیادی نموده است و شاهد به وجود آمدن مکان هایی برای انجام این فرایند در سراسر نقاط جهان هستیم.

اگر به غواصی علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا در بین کشورهای اطراف به سراغ مکان هایی بروید که امکانات و فضای مناسبی برای انجام غواصی را فراهم کردند و به اصطلاح شاهد افتتاح سایت های غواصی در آن هستیم. بی شک غواصی در این مناطق می تواند به قدری لذت بخش و شگفت انگیزی باشد که خاطره آن هیچ گاه از ذهن شما بیرون نرود.

توریستی غواصی | بهترین مقاصد غواصی

در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین مقاصد غواصی در جهان آشنا نموده و در رابطه با هر یک از این مکان ها توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

کومودو در اندونزی

کشور اندونزی به خودی خود یکی از کشورهای جذاب و خاص برای علاقه مندان به غواصی است، چرا که این کشور بیش از 13 هزار جزیره داشته و هر یک از آن ها به اقیانوس متصل هستند. با این حال اگر قصد غواصی دارید، به شما پیشنهاد می دهیم تا از بین کشورهای مختلف در جنوب شرقی آسیا به سراغ اندونزی رفته و در پارک ملی کومودو این فعالیت هیجان انگیز را تجربه کنید.

در این پارک ملی شاهد 1500 نوع ماهی مختلف و حجم گسترده ای از گونه های مختلف مرجان ها هستیم و شما می توانید با بازدید از این پارک بیشتر با جهانی زیر آب آشنا شوید.

توریستی غواصی | پالائو

پالائو نیز یکی از مناطق فوق العاده محبوب و پرطرفدار در بین غواصان و عاشقان توریستی غواصی است. پالائو در جنوب فیلیپین واقع شده و به آن لقب بهشت زیر آب برای غواصان را داده اند. شما می توانید در این منطقه انواع ماهی ها، دلفین ها، صخره های مرجانی و… را مشاهده کنید. اگر قصد دارید تا غواصی لذت بخش و فوق العاده را تجربه کنید به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ پالائو رفته و از این مکان دیدن کنید.

جزیره داروین

اگر به توریستی غواصی علاقه دارید، یکی دیگر از مناطق خاص و جذاب برای غواصی در جهان جزیره داروین است. این جزیره در گالاپاگوس واقع شده و با داشتن انواع صخره های مرجانی جذابیت بسیار زیادی برای غواصان دارد.

نکته جالبی که باید به آن توجه کنید این است که این منطقه از اواخر ژوئن تا اکتبر میزبان کوسه ها، لاک پشت ها، شیرهای دریایی و پنگوئن ها است. وجود این جانوران باعث می گردد تا جزیره داروین در این زمان زیبایی و شگفتی فوق العاده ای برای غواصان داشته باشد.

توریستی غواصی | سایت غواصی بیگ کورال کیش

سایت غواصی بیگ کورال کیش یکی دیگر از بخش های جذاب برای عاشقان توریستی غواصی در داخل کشور است. این سایت غواصی در بخش شرقی جزیره واقع شده و مکان خوبی برای آموزش غواصی است.

در حقیقت بیگ کورال مکانی فوق العاده برای آماتورها است، چرا که عمق آب در این بخش تنها 6 تا 7 متر بوده و افرادی که در ابتدای آموزش غواصی هستند، می توانند به بهترین شکل ممکن در این سایت به غواصی مشغول شوند.

سمبارون

یکی دیگر از سایت های غواصی مشهور برای علاقه مندان به توریستی غواصی در جزیره زیبای کیش، سایت سمبارون است. این سایت با داشتن عمق بیش از 16 متر برای غواصان حرفه ای با تجهیزات خاص مناسب بوده و محبوبیت بسیار زیادی در بین غواصان ایرانی دارد.

اگر دوست دارید تا زیباترین صخره های مرجانی را در جزیره زیبای کیش مشاهده کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ این بخش از جزیره رفته و از سایت غواصی سمبارون دیدن کنید.

کشتی یونانی

اگر دوست دارید تا از یک ویو جذاب و خاص به کشتی یونانی نگاه کنید، می توانید برای توریستی غواصی به سراغ سایت غواصی کشتی یونانی در جزیره کیش بروید.

عمق آب در این سایت بین 4 تا 8 متر بوده و برای غواصان آماتور و تازه کار گزینه مناسبی به حساب می آید. نکته مهم این است که شما می توانید در هنگام بازدید از این سایت به سراغ کشتی یونانی رفته و از داخل آب به این جاذبه توریستی و توریستی زیبایی جزیره کیش نگاه کنید.

سایت غواصی باغ مرجانی

اگر به جزیره زیبای قشم سفر کردید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً بازدید از سایت غواصی باغ مرجانی این جزیره را برای تجربه توریستی غواصی در برنامه خود قرار دهید. این سایت در بخش جنوبی جزیره واقع شده و مهم ترین ویژگی آن عمق بسیار زیاد آب است.

این سایت 32 تا 66 متر عمق داشته و به هیچ عنوان برای غواصان مبتدی مکان مناسبی به حساب نمی آید. در حقیقت غواصان حرفه ای با تجهیزات خاص و ویژه می توانند در این سایت اقدام به غواصی نمایند.

توریستی غواصی | سایت غواصی جزیره نار

جزیره نار در بخش شرقی جزیره قشم واقع شده و در آن شاهد یک سایت غواصی جذاب و خاص به همین نام هستیم. این سایت غواصی عمق 2 تا 8 متر داشته و به دلیل داشتن شقایق دریایی، دلقک ماهی و سایر آبزیان خاص و جذاب در بین غواصان ایرانی محبوبیت بسیار زیادی دارد.

به دلیل کم بودن عمق آب در این مجموعه، این مکان برای غواصان مبتدی نیز گزینه بسیار خوبی به حساب می آید. اگر در ابتدایی آموزش های غواصی هستید می توانید از بین سایت های موجود در جزیره قشم به سراغ سایت جزیره نار بیایید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9690

به "معرفی بهترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین سایت ها برای تجربه گردشگری غواصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید