مراسم سنتی نوروزخوانی در شهرستان شفت برگزار می گردد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یونس محمودی ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان شفت اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در فرصت به جامانده تا تعطیلات نوروزی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

مراسم سنتی نوروزخوانی در شهرستان شفت برگزار می گردد

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی، گردشگری و زیارتی شهرستان شفت اضافه کرد: سال جاری با استفاده از تجربیات گذشته و توان و ظرفیت موجود شهرستان، امکانات مناسبی برای مسافران نوروزی فراهم می کنیم.

فرماندار شفت به وجود بعضی کمبودها در حوزه خدمات رسانی به گردشگران اشاره و تأکید کرد: علاوه بر نصب تابلو های معرفی کننده مناطق گردشگری شهرستان، ایستگاه اطلاع رسانی نیز در ایام تعطیلات نوروزی فعال می گردد.

محمودی همچنین خواهان بهسازی، مرمت و تنوع سازی در فضای سبز شهرستان توسط شهرداری شد و گفت: نظافت و پاکسازی معابر عمومی و داشتن فضای سبز چشم نواز یکی از روش های جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالباشند، تاکید نمود: وظایف فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی از وظایف عمرانی آن ها جدا نیست.

فرماندار شفت با اشاره به تنظیم بازار و مقابله باگرانفروشی و کم فروشی در ایام تعطیلات نوروزی خواهان تشدید بازرسی بر اصناف و واحدهای تولیدی شد.

محمودی در ادامه به محل اسکان مسافران نوروزی اشاره نمود و براندیشیدن تمهیدات لازم برای اسکان آنها تاکید نمود.

رشد یک درصدی حضور گردشگران در شهرستان شفت

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شفت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به صندلی ویژه گردشگری و صنایع دستی این شهرستان اظهار کرد: در نوروز سال 94، شهرستان شفت میزبان 121 هزار و 569 نفر شب مسافر و گردشگر بوده که این میزان حدود دو درصد کل گردشگران استان است.

محمدرضا امیری نژاد با بیان اینکه این میزان نسبت به نوروز 93 یک درصد رشد را نشان می دهد گقت: شهرستان شفت از این نظر در رتبه هشتم استان قرار گرفته است در حالی که در سال 93 در رتبه چهاردهم استان از لحاظ جذب گردشگر بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان شفت 30 اثر شناسایی شده دارد که از این تعداد دو اثر ثبت ملی و یک اثر نیز با توجه به مستندسازی های لازم در نوبت ثبت قرار گزفته است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر شفت به چهار منطقه نمونه گردشگری و یک روستای هدف گردشگری این شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: 238 واحد هتل تالار، رستوران، سفره خانه سنتی و فصلی و خانه مسافر در شهرستان شفت فعال است.

امیری نژاد برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی، تکثیر و توزیع 10 هزار بروشور تبلیغاتی مناطق گردشگری شهرستان و همچنین برگزاری مراسم سنتی نوروزخوانی و استقبال از نوروز سال 95 را بخشی از برنامه های ستاد تسهیلات سفر شهرستان شفت برشمرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3725

به "مراسم سنتی نوروزخوانی در شهرستان شفت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم سنتی نوروزخوانی در شهرستان شفت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید