ماده غذایی که به سرعت باعث کاهش وزن می گردد

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - با افزودن قارچ به وعده های غذایی روزانه، ضمن دریافت مواد مغذی ضروری برای بدن، یک قدم مثبت به سمت کاهش وزن و تناسب اندام بردارید. قارچ با وجود داشتن ویتامین های بسیار مفید فاقد چربی، کربوهیدرات و کالری اضافی است. به همین دلیل است که قارچ توانسته لقب پادشاه گروه سبزیجات و میوه جات را در هرم مواد غذایی از آن خود کند.

ماده غذایی که به سرعت باعث کاهش وزن می گردد

به گزارش بهداشت نیوز، وقتی صحبت از کمبود و فقر مواد مغذی همچون ویتامین D و فیبر مطرح می گردد، اغلب خوردن قارچ نادیده گرفته می گردد. با اضافه کردن یک وعده قارچ در رژیم غذایی خود می توانید برای همواره از کمبود ویتامین D و فیبر خلاص شوید.

آنالیز های اجرا شده توسط مرکز بهداشت و تغذیه ملی (NHANES) در بین سال های 2011 تا 2016 نشان می دهد که اضافه کردن قارچ به وعده های غذایی نه تنها از فقر ویتامین هایی مانند فسفر، پتاسیم، مس، فیبر، ریبوفلاوین، نیاسین، کولین، روی و سلنیوم جلوگیری می نماید، هیچ گونه ضرری برای بدن نداشته و مانند بعضی مواد غذایی فاقد سدیم، چربی، کربوهیدرات و کالری بالا است. در نتیجه منجر به اضافه وزن هم نمی گردد.

محققان در تحقیقات خود خاطر نشان کردند که مصرف قارچ هایی که در معرض نور ماورا بنفش رشد می نمایند، دوز 5 میلی گرمی ویتامین D مورد احتیاج روزانه بدن را تامین می نمایند.

از سوی دیگر وقتی قارچ به رژیم غذایی معمولی اضافه گردد، مواد مغذی مهمی را به آن اضافه می نماید. مطالعات اخیر نشان می دهد که با اضافه شدن یک وعده 84 گرمی قارچ معادل 5 عدد قارچ متوسط به رژیم غذایی، مواد مغذی بسیاری از جمله پتاسیم، ویتامین های گروه B و مواد معدنی بسیاری تامین می گردد.

یک وعده 84 گرمی قارچ منجر به افزایش دریافت 8 تا 12 درصد پتاسیم، 16 تا 26 درصد مس، 11 تا 23 درصد سلنیوم، 12 درصد ریبوفلاوین، 11 تا 26 درصد نیاسین، 8 تا 11 درصد ویتامین D و همچنین 10 تا 16 درصد کولین می گردد. گروه های سنی 9 تا 18 سال به شدت به این ویتامین ها احتیاج دارند و حتی افراد با سن بیشتر از این نیز ضروری است در وعده های غذایی خود قارچ را اضافه نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9303

به "ماده غذایی که به سرعت باعث کاهش وزن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده غذایی که به سرعت باعث کاهش وزن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید