قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه روز (پنج شنبه سیزدهم آگوست) قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را به صورت مجازی به رأی گذاشت.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

این قطعنامه در نهایت با کسب 11 رأی ممتنع و دو رأی مخالف در برابر تنها دو رأی موافق از تصویب در شورای امنیت بازماند. آمریکا و جمهوری دومینیک به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

نتایج این رأی گیری نشاندهنده بیهودگی کوشش های چندماهه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه مزبور بود؛ قطعنامه ای که با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو شد.

گفتنی است که تصویب این قطعنامه نیازمند کسب حداقل 9 رأی موافق از مجموع 15 رأی اعضای این شورا و عدم دریافت وتو (رأی منفی) از جانب اعضای دائم بود.

گفتنی است که چند ساعت پس از آنکه کِلی کِرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از کشورهای اروپایی خواست تا حمایت خود از توافق هسته ای با ایران را مصروف تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران نمایند، دولت ترامپ خواهان رأی گیری بر سر این قطعنامه شد.

کِلی کِرافت در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که ایالات متحده فضا را برای گفتگوها با انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین روسیه و چین باز نگه می دارد.

این در حالی است که به غیر از آمریکا، چهار عضو دیگر شورای امنیت به همراه آلمان همچنان از توافق هسته ای ایران (برجام) حمایت می نمایند؛ توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6407

به "قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید