طرز تهیه یک سوپ خوشمزه برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا

به گزارش دوست بلاگ، در این مطلب طرز تهیه سوپ شلغم و جو را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه یک سوپ خوشمزه برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا

به گزارش ، می دانید برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا چه خوراکی هایی باید بخورید؟ شما چه مواد غذایی را برای درمان سرماخوردگی امتحان نموده اید؟ یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان سرماخوردگی شلغم است. حالا اگر این شلغم را به صورت سوپ با مرغ که خودش درمان سرماخوردگی است، پیاز که یک ماده ضد عفونت، ضد ویروس و ضد التهاب است و جو پرک سرشار از فیبر و ویتامین درست کنید، یک معجون فوق العاده برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا ساخته اید. در پاسخ به این سوال که برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا چه بخوریم همواره سوپ شلغم جز نخستین مواردی است که به ذهن افراد می رسد. اگر بادار هستید برای پیشگیری و درمان سریع و خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا در بارداری حتما سوپ شلغم را با پیاز، شیر، گوشت قرمز یا گوشت مرغ، جو پرک یا دانه جو تهیه کنید. سوپ شلغم هم برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بچه ها مناسب است و هم برای کودک شما هم یک غذای بسیار مفید و مفوی است. طرز تهیه سوپ شلغم و و پیاز و جو ساده و خوشمزه برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا را درادامه بخوانید.

مرغ: 250 گرم

شلغم: 3 عدد متوسط

هویج: 2 عدد کوچک

قارچ: 4 عدد کوچک

پیاز: 1 عدد متوسط

کره: یک قاشق چایخوری

زنجبیل تازه و رنده شده: 1 قاشق غذاخوری

جو پرک: به مقدار لازم

نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

سبزی سوپ: 5 قاشق غذاخوری

شیر: در صورت دلخواه یک استکان

مرغ را بشورید و با پیاز نگینی خرد شده و زنجبیل و مقداری آب بپزید. آب باید به حدی باشد که فقط روی مرغ را بپوشاند. وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد کف روی مرغ را بگیرید. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. وقتی مرغ نیم پز شد دو عدد هویج را اضافه کنید. بهتر است یکی از هویج ها را رنده کنید و دیگری را نگینی خرد کنید. شلغم ها را هم به اندازه دلخواه خرد و اصافه کند. ده دقیقه بعد قارج ها را هم برش بزنید و اضافه کنید. یک قاشق چایخوری کره هم بریزید. همزمان با اضافه کردن قارچ، جو پرک را هم اضافه کنید. چون می خواهیم سوپ حسابی جا بیفتد باید روی شعله ملابم گاز آرام آرام بپزد. در 20 دقیقه پایانی پخت سبزی و شیر (اختیاری) را اضافه کنید تا خواص آن ها حفظ گردد. چون سوپ رژیمی و برای درمان سرماخوردگی است بهتر است خامه استفاده نکنید و می توانید کره را هم حذف کنید. اگر هم آب قلم دارید حدود ½ فنجان آب قلم هم به سوپ اضافه کنید. وقتی سوپ جا افتاد و به غلظت دلخواه رسید شعله گاز را خاموش و به صورت داغ سرو کنید.

نکته: می توانید بعد از پخت سوپ نیمی از آن را میکس کنید و با نیم دیگر به صورت میکس نشده مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید تمام سوپ را هم میکس کنید. سوپ شلغم و جو و پیاز را با خامه (در صورت تمایل)، پیازچه خرد شده، آبلیمو یا روغن زیتون سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7108

به "طرز تهیه یک سوپ خوشمزه برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک سوپ خوشمزه برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید