ششمین نشست همکاری های نظامی و فنی روسیه و مصر در قاهره

به گزارش دوست بلاگ، وزیر دفاع روسیه برای شرکت در ششمین نشست کمیته همکاری های نظامی و فنی با مصر، وارد قاهره شد.

ششمین نشست همکاری های نظامی و فنی روسیه و مصر در قاهره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه بامداد امروز (سه شنبه) در رأس هیأتی وارد قاهره شد تا در ششمین نشست کمیته همکاری های نظامی و فنی دو کشور شرکت کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، روسیانا مارکووسکایا سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص به روزنامه نگاران گفت که در چارچوب این نشست، ملاقات جداگانه ای نیز وزرای دفاع روسیه و مصر خواهند داشت.

او گفت که در این ملاقات در مورد مسائل امنیتی و منطقه ای و اوضاع غرب آسیا و آفریقا و همچنین موضوعاتی که در اولویت همکاری های فنی و نظامی دو کشور قرار گرفته است، بحث خواهد شد.

همکاری های نظامی و مالی روسیه و مصر از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی و به خصوص سفر ولادیمر پوتین در دسامبر 2017 به قاهره، تحول قابل توجهی یافته و دو طرف در حیطه های متعددی وارد همکاری های گسترده شده اند.

عبدالفتاح السیسی پس از روی کار آمدن اولین سفر خارجی غیر عربی خود را در بهمن سال 92 به روسیه انجام داد و در همان سفر قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سلاح امضاء کرد. خرید سلاح از روسیه در سال های بعد نیز تکرار شد و در اسفند ماه سال گذشته نیز مسکو و قاهره قرارداد فروش دهها جنگنده از نوع سوخو-35 را به ارزش 2 میلیارد دلار امضا کردند

امضای قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای الضبعه در شمال مصر در نوامبر 2015 بعنوان اولین نیروگاه هسته ای مصر را می توان مهم ترین همکاری ها میان دو کشور دانست.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1283

به "ششمین نشست همکاری های نظامی و فنی روسیه و مصر در قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین نشست همکاری های نظامی و فنی روسیه و مصر در قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید