سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات های

به گزارش دوست بلاگ، فناوران ایرانی توانستند سمپاشی دقیق هوایی را توسط ربات های عمود پرواز بدون سرنشین انجام دهند.

سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات های

حسین نمکین مدیر یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرتگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت ما با تکیه بر توانایی مهندسان جوان ایرانی و فناوری روز جهان در زمینه ربات های پرنده شکل گرفت. این تیم درتمامی مراحل ایده پردازی، ثبت ایده، کسب مهارت های فنی لازم، ساخت، آزمایش عملکرد و پرواز دست در دست هم گام برداشته اند تا بتوانند راه حلی نوین در انجام خدمات عمومی و تخصصی ارائه دهند.

او ادامه داد: کار و هدف ما استفاده از پتانسیل پهپاد ها و بهینه سازی آن ها مطابق با احتیاج های مطرح شده، برای حل مسائل پیچیده و سهولت ارائه خدمات نسبت به روش های پیشین است.

نمکین گفت: شرکت ما همیشه در حال تحقیق و توسعه در بخش های صنعتی و عمومی جامعه است تا بتواند خدماتی منحصر بفرد و متنوع ارائه کند و به حل مسائل اساسی پیرامون زندگی انسان ها بپردازد، ایران با داشتن 15 محصول باغی مهم دارای مقام جهانی، از نظر تنوع فراوری محصولات باغی، بعد از کشور های چین، امریکا، مشترکاً با ترکیه رتبه سوم جهان را از آن خود نموده است. با این حال، بخش کشاورزی کشورمان از عدم مکانیزاسیون و استفاده از ادوات کشاورزی و آبیاری نوین رنج می برد و جا دارد در این زمینه کار گردد.

مدیر این شرکت دانش بنیان بیان نمود: سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات های عمود پرواز بدون سرنشین کنترل پذیر (پهپاد) نه تنها از آسیب های روش های سنتی به دور است، بلکه با توجه به قیمت بسیار اندک و خدمات پشتیبانی وسیع و ارزان، انجام عملیات سمپاشی حجم انبوهی از مزارع و باغات در کمترین زمان ممکن توسط آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

رصد کاتالیست ها با یاری نانوراکتور امکان پذیر شد

او اضافه کرد: اجرای سمپاشی دقیق به وسیله کنترل سمپاشی به وسیله رایانه منطبق بر نظر کارشناس و نمودار های چگالی آفات (کاهش آسیب های زیست محیطی مربوط به افراد بومی و جانوران مفید) ,جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرآیند حین فراوری, افزایش سرعت سمپاشی به نسبت روش های سنتی زمینی و بالتبع سودآوری مالی همچنین موجب کاهش بسیار چشم گیر در مصرف آب می گردد.

نمکین مطرح نمود: مدت طولانی است که بعضی از سازمان ها و ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی داخل کشور در جریان توسعه و فناوری پهپاد های کوچک و غیر نظامی قرار گرفته و به اهمیت استفاده از این پهپاد ها در جهت کاهش هزینه عملیات نقشه برداری هوایی (تهیه نقشه های توپوگرافی، مدیریت بحران، مدیریت کشاورزی، بازرسی و نظارت و..) پی برده اند. با توسعه دوربین های سبک، ولی باکیفیت، موتور های کم مصرف و باتری های پر قدرت سبک، پهپاد های تجاری در حال تصرف و اجرای ماموریت های غیر نظامی، ولی مهم شهری و روستایی است.

مدیر این شرکت دانش بنیان دلیل استفاده از فناوری پهپاد و هواپیما های بدون سرنشین برای نقشه برداری هوایی را گفت: در مدت زمان بسیار کمتری به نتایج بهتری در نقشه برداری هوایی خواهیم رسید, استفاده از پرنده های بدون سرنشین برای انجام نقشه برداری هوایی به مراتب ریسک های کمتر و خطرات جانی کمتر خصوصا در مناطق صعب العبور خواهد داشت.

او همچنین اضافه کرد: از دیگر قابلیت های این پهباد در زمان بحران استفاده از پرنده بدون سرنشین کار نقشه برداری هوایی را سریعتر انجام داده و نتایج را بسیار دقیقتر و سریع تر در اختیار مدیران مربوطه قرار خواهد داد و توانایی پرواز و عکس برداری در ارتفاع پایین وضوح تصویری و قدرت تفکیک پذیری تصویر را بیشتر می نماید.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2551

به "سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات های" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات های"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید