سفیر ایران در بروکسل: عربستان سعودی بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه است

به گزارش دوست بلاگ، سفیر ایران در بروکسل در واکنش به اظهارات بی اساس وزیر خارجه عربستان، حکومت سعودی را بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه خواند.

سفیر ایران در بروکسل: عربستان سعودی بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا و بلژیک، به نمایندگی از کشورمان ضمن حضور در کنفرانس چهارم بروکسل برای آینده سوریه و منطقه در سخنرانی خود در واکنشی قاطع به سخنان وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید نمود: وزیر خارجه عربستان سعودی که حکومت متبوعش بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه و ورای آن است، در کوشش برای فرار از اتهاماتی که به خاطر جنایات این کشور در سوریه با آن روبروست، به اتهام زنی علیه ایران روی آورده است.

دهقانی در ادامه اضافه نمود: همه می دانند که در یک دهه گذشته ایران در خط اول جبهه مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری در سوریه و منطقه قرار گرفته است.

سفیر ایران در اتحادیه اروپا با اشاره به شیوع کرونا گفت: جامعه بین المللی مسئولیتی مضاعف در برابر مردم سوریه دارد.

وی همچنین اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران از همه تدابیری که برای کاهش آلام و رنج مردم سوریه اتخاذ شده ، استقبال می نماید. همچنان که ایران از درخواست دبیرکل ملل متحد برای آتش بس جهانی به طور عام، و به ویژه توقف درگیری ها در سوریه استقبال و از آن حمایت می نماید.

دهقانی با اشاره به کوشش های ایران در یک دهه گذشته در این راستا گفت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران گسترش کرونا کوشش نموده است به نیازهای بشردوستانه مردم سوریه رسیدگی و از مصائب آنها بکاهد و این کار را ادامه خواهد داد.

دهقانی با تقبیح تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از جمله علیه سوریه و تمدید این تحریم ها تاکید نمود این تحریم ها فرایند مبارزه با کرونا را دشوارتر نموده و فشار اصلی آن را مردم عادی تحمل می نمایند.

دهقانی مشخصا به اعمال قانون تحریمی سزار علیه سوریه اشاره نمود و آن را خلاف حقوق بین الملل و اصول بنیادین اخلاقی و انسانی توصیف کرد و افزد: تنها نتیجه این تحریم ها وخامت بیش از پیش رنج و مصیبت مردم سوریه است.

سفیر ایران در اتحادیه اروپا متذکر شد: ما بر این باوریم که تحمیل چنین تحریم هایی در حکم مبادرت به تروریسم مالی است که زندگی بسیار از انسان های بیگناه را به تباهی می کشاند.

دهقانی در ادامه سخنان خود به یاری های جهانی برای بازسازی سوریه اشاره نمود و گفت: این نوع یاری ها نباید دستمایه ای برای اخذ امتیازات سیاسی باشد و جامعه جهانی می بایست حداقل های ضروری مربوط به بازسازی و بازگشت امن آوارگان سوری به موطن خود را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فرایند آستانه و کوشش های جمهوری اسلامی ایران برای انتها دادن به درگیری نظامی در سوریه اضافه نمود: ایران همیشه برای توقف عملیات نظامی و نیل به راه حلی سیاسی کوشیده و به تشکیل کمیته قانون اساسی به عنوان مبنایی برای گفت وگوهای سوری-سوری یاری نموده است.

دهقانی سخنرانی خود را با اشاره به این نکته سرانجام بخشید که هرگونه موفقیت در فرایند سیاسی منوط به احترام برای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و خروج نیروهای خارجی است که به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند.

به گزارش فارس، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی، دیروز (سه شنبه) در اظهاراتی ایران را خطری عظیم علیه آینده سوریه و هویت این کشور برشمرد و عنوان نمود: ایران پروژه ای منطقه ای و خطرناک برای سیطره دارد که به وسیله شبه نظامیان فرقه گرا و جنگ های داخلی اجرایی می گردد.(اینجا بخوانید)

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5822

به "سفیر ایران در بروکسل: عربستان سعودی بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در بروکسل: عربستان سعودی بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید