سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می&zwnjیابد

به گزارش دوست بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از بالا رفتن سطح روابط تجاری استان هرمزگان با کشور قزاقستان با تعاملات و رایزنی های انجام شده اطلاع داد.

سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می&zwnjیابد

محمدرضا صفا در ملاقات با رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس، گفت: دنیا با ظرفیت های استان هرمزگان در بعد تجاری و گردشگری آشناست و کشورهای رو به توسعه توجه خود را معطوف این استان زرخیز نموده اند.

او اضافه نمود: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار بالایی در بعد تجاری دارد و اتاق بندرعباس می کوشد تا علاوه برجذب سرمایه گذاران خارجی زمینه را برای حضور تجار در کشورهای هدف فراهم سازد.

صفا با بیان اینکه نباید فراموش کرد که تجارت با دنیا بدون در نظر دریافت توافق های بین المللی، برقراری روابط بانکی و حتی در شرایط بدون تحریم، برای بازرگانان ایرانی سخت خواهد بود.

رئیس اتاق بندرعباس ادامه داد: ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو مهم ترین هدف ماست و در این راستا اقدامات اولیه در حال اجرا است.

صفا همچنین خواهان برگزاری وبینار با اتاق بازرگانی آکتائو در راستای ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو شد و بیان داشت: تجارت زمانی رونق می یابد که ما به نیازهای کشورهای هدف واقف باشیم و بتوانیم ارتباط تجار دو کشور را با یکدیگر برقرار کنیم.

او اضافه نمود: در بعد فرهنگی کشور ما با قزاقستان مشترکات فراوانی دارد و بدون شک برقرار و گسترش روابط تجاری با این کشور برای ما تجار ما سودآور است.

در ادامه رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: توسعه ارتباط های تجاری بین استان های جنوبی ایران به ویژه هرمزگان و قزاقستان از اولویت هایی است که در کنسولگری قزاقستان در بندرعباس به طورجدی دنبال می گردد.

دولت علی نیسان در این ملاقات اظهار کرد: با راه اندازی این کنسولگری برای 6 استان جنوبی ایران این فرصت فراهم شده تا استان های واقع در این محدوده مراوده های تجاری خود را با قزاقستان گسترش دهند.

نیسان توضیح داد: استان هرمزگان با ظرفیت های بالقوه ای که در بخش های دریایی، معدن، کشاورزی و … دارد برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8140

به "سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می&zwnjیابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می&zwnjیابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید