سطح بالای تولیدات دانش بنیان در حوزهای نفتی

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه امروز در گردهمایی شرکت ها و استارت آپ های فعال حوزه نفت که در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: طی بازدیدی که امروز از بیشتر شرکت های دانش بنیان و فناور در این نمایشگاه داشتم، متوجه سطح بالای فناوری تولیدات آنها شدم.

سطح بالای تولیدات دانش بنیان در حوزهای نفتی

وی افزود: این شرکت ها تا به امروز با شرکت های بزرگ دیگری قرارداد داشته اند یا میزان فروش و تولیدات آنها بالا بوده است که این نشان از سطح بالای فناوری آنها در حوزه نفت است.

وزیر نفت با بیان اینکه در این رویداد 250 استارت آپ و شرکت فناور فعال در حوزه نفتی حضور داشته اند، گفت: انتظار می رود که آنها بتوانند قراردادهایی را با صنایع مختلف منعقد کنند؛ البته هدف، تنها انعقاد قرارداد نیست بلکه هدف آن است که شرکت ها با نیازهای صنعت نفت آشنا شوند و یکدیگر را بشناسند.

استقرار 100 استارت آپ در پارک علم و فناوری ری

نامدار زنگنه با بیان اینکه قرار است در ابتدای کار در پارک علم و فناوری ری 100استارت آپ مستقر شوند، گفت: سعی می کنیم جلسات هفتگی با این استارت آپ ها داشته باشیم و کارهایشان را دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: پیگیری کارهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری ری، تنها انعقاد قرارداد نیست، بلکه ما همواره در صدد هستیم کسب و کارشان را در جریان بیندازیم.

وزیر نفت گفت: ما در صدد هستیم که شرکت های مستقر در این پارک، تولیدات خود را ارائه کنند ولی این به آن معنا نیست که سایر شرکت ها را نادیده بگیریم.

نامدار زنگنه با تأکید بر اینکه این صنعت با جان انسان ها، محیط زیست و کشور در ارتباط است، گفت: مواد سوزاننده، مواد سمی و فشار بالا در این صنعت به تولید می رسد که نیاز است با دقت، کیفیت و استاندارد بالایی باشند.

وی ادامه داد: ما برای ایمنی و استانداردها در این زمینه از سایر کشورها بالاتر هستیم، اما استاندارد در صنعت نفت سخت است که باید این مشکل را مرتفع کنیم.

ثبت صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از شرکت های فعال نفتی

وزیر نفت با بیان اینکه چندی پیش اقدام به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت کردیم، گفت: دو روز گذشته این صندوق در صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت شده که می تواند به شرکت های دانش بنیان ضمانت نامه اعطا کند و از نظر منابع مالی، حامی شرکت ها باشد.

ورود شرکت های دانش بنیان به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی

نامدار زنگنه با تأکید بر بهینه سازی مصرف انرژی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت هایی وجود دارند که روی این موضوع کار می کنند؛ ما ناچار هستیم که به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت دهیم و آن را جدی بگیریم. از این رو، شرکت های دانش بنیان می توانند راهکارها و خدماتی در این حوزه ارائه کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3335

به "سطح بالای تولیدات دانش بنیان در حوزهای نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح بالای تولیدات دانش بنیان در حوزهای نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید