رکورد زنی بورس در هفته سوم آبان با بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ماه آبان

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران- در معاملات روز چهارشنبه بورس، ارزش معاملات خرد به بالاترین رقم آبان ماه رسید و ارزش صف های خرید در بالاترین رقم هفته نهاده شد تا شاخص کل بورس پس از 5 روز کاری صعود کند.

رکورد زنی بورس در هفته سوم آبان با بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ماه آبان

به گزارش خبرنگاران، در پیش گشایش بورس، 13 درصد نمادها صف خرید و 51 درصد نمادهای بازار صف فروش داشتند. تعداد نمادهای صف خرید 101 نماد بود که ارزش آن 793 میلیارد تومان بود. همچنین360 نماد صف فروش داشتند که ارزشی معادل هزار و 414 میلیارد تومان داشت. نمادهای ولپارس (لیزینگ پارسیان)، خپارس (پارس خودرو) و حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند در سمت عرضه بازار، نمادهای وملی (هلدینگ گروه صنعتی ملی)، ثشاهد (سرمایه گذاری شاهد) و کحافظ (کاشی و سرامیک حافظ) بیشترین صف فروش را داشتند.

شاخص کل بورس تهران در 10 دقیقه ابتدایی 4 هزار واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 215 هزار واحد رسید و سپس فرایندی نزولی را در پیش گرفت و به در ساعت 10 و 20 دقیقه به کمترین مقدار روز یعنی رقم یک میلیون و 210 هزار واحد رسید. اما در دو ساعت سرانجامی معاملات، شاخص بورس فرایندی صعودی و در نهایت در سرانجام معاملات روز چهارشنبه شاخص کل در رقم یک میلیون و 221 هزار واحد ایستاد.

بازگشت به سنت چهارشنبه های سبز

در سرانجام معاملات چهارشنبه بازار سهام، 169 نماد رشد قیمت داشتند و 259 نماد کاهش قیمت داشتند، با این حال شاخص کل بورس تهران با رشد 9 هزار واحدی در رقم یک میلیون و 221 هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد اندکی 106 واحدی ، رقم 364 هزار و 991 واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز با رشد اندک 79 واحدی به 15 هزار و 594 واحد رسید.

فملی (ملی صنایع مس ایران)، کگل (معدنی و صنعتی گل گهر)، فولاد (فولاد مبارکه) و کچاد (معدنی و صنعتی چادرملو) نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند.

بازدهی هفتگی

شاخص کل در روز چهارشنبه نسبت به روز مشابه هفته پیش حدود 70 هزار واحد پایین تر قرار گرفته است و بازدهی هفتگی آن منفی 5.6 درصد است. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به روز مشابه هفته پیش 2.6 درصد کاهش یافته است.

بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ماه آبان

در معاملات چهارشنبه، ارزش معاملات کل بازار سهام 10 هزار و 157 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش اندک یک درصدی را نشان می هد. اما ارزش معاملات خرد با افزایش 18 درصدی نسبت به روز گذشته به 7 هزار و 633 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم از ابتدای آبان ماه تا به امروز است. این خبر می تواند برای باقی ماندگان در بازار امیدوار کننده باشد با افزایش ارزش معاملات عمق بازار افزایش می یابد حتی بعضی می گویند افزایش ارزش معاملات خرد نوید کاهش اشتیاق برای خروج از بورس می تواند باشد. از این رو معامله گران این رکورد را برای سهامداران خبر خوبی می دانند به خصوص که در دو روز اخیر فرایند افزایش ارزش معاملات صعودی بوده است.

کاهش سرعت خروج پول از بازار

در معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه، برای پنجمین روز پیاپی بورس با خروج پول های حقیقی روبرو بود. خالص پول حقیقی خروجی 233 میلیارد تومان بود. بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وبصادر (بانک صادرات)، اعتماد (صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان)، بنو (بیمه تجارت نو)، فملی (ملی صنایع مس ایران) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) اختصاص داشت.

امروز در سمت تقاضا، 85 درصد خریدها توسط معامله گران حقیقی و 15 درصد توسط معامله گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 88 درصد فروش ها توسط معامله گران حقیقی و 12 درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

صف های خرید بر قله ارقام هفته

بورس تهران در روز چهارشنبه شاهد رشد 139 درصدی ارزش صف های خرید نسبت به روز گذشته بود. امروز ارزش صف های خرید به رقم هزار و 6 میلیارد تومان بالغ شد که بالاترین رقم در یک هفته گذشته است.

صف های فروش در قعر ارقام هفته

همچنین برای سومین روز پیاپی بورس با کاهش عرضه همراه بود. ارزش صف های فروش در سرانجام معاملات امروز 2 هزار و 92 میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز 19.7 درصد کاهش نشان می دهد. ارزش صف های فروش چهارشنبه پایین ترین رقم در یک هفته گذشته است.

خودرویی ها در صدر جدول معاملات

بیشترین حجم معاملات بازار به خودرو (ایران خودرو) اختصاص داشت، در معاملات بازار امروز تعداد یک میلیارد و 620 میلیون و 136 هزار و 602 سهم این شرکت معامله شد. پس از ایران خودرو، وبصادر (بانک صادرات)، خگستر (گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو)، وپارس (بانک پارسیان) و وبملت (بانک ملت) در رتبه های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار به نماد خگستر (گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که رقمی معادل 284 میلیارد تومان بود. پس از ایران خگستر، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، وبصادر (بانک صادرات)، حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و شتران (پالایش نفت تهران) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7723

به "رکورد زنی بورس در هفته سوم آبان با بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ماه آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد زنی بورس در هفته سوم آبان با بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ماه آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید