خط و نشان کشیدن مجدد آمریکا برای پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش دوست بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 بار دیگر شرکت هایی که در این پروژه همکاری می نمایند را تهدید به تحریم کرد.

خط و نشان کشیدن مجدد آمریکا برای پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورد استریم 2 هم از نظر مالی و هم سیاسی پروژه ای بحث برانگیز است.

در حالی که این پروژه گازی در آستانه تکمیل قرار گرفته است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اظهار نظرهایی در بحث ها درباره این پروژه گازی وارد می گردد.

وی روز گذشته در یک جلسه استماع کمیته خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده بار دیگر بر مخالفت دولت جو بایدن با این پروژه گازی تاکید نموده و گفت: ما مخالف این پروژه هستیم و خواهیم ماند. این پروژه اصول اتحادیه اروپا برای امنیت انرژی را نقض می نماید.

بلینکن همچنین تاکید نمود که وزارت خارجه آمریکا همچنان دقیقا این مسئله را مورد آنالیز قرار می دهد که آیا بر اساس قوانین تحریم های ایالات متحده آمریکا چه شرکت های دیگری به دلیل همکاری در ساخت این خط لوله باید تحریم شوند.

مایکل مک کول، از اعضای ارشد جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم از دولت دموکرات بایدن خواسته است از تکمیل این پروژه گازی جلوگیری نموده و تحریم های دیگری علیه شرکت های مشارکت کننده در این پروژه گازی تصویب کند.

وی این پروژه را یک پیروزی برای ولادیمیر پوتین دانسته است.

پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 قراراست گاز طبیعی روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل کند.

بخش مهمی از این پروژه به پایان رسیده است.

در پی بازداشت مخالفان از جمله الکسی ناوالنی در ماه ژانویه گذشته در روسیه، مجلس اروپا با رای اکثریت لایحه ای غیرالزام آور مبنی بر توقف ساخت و ساز پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 را تصویب کرد.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی که بنوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین نموده است.

تا به امروز کاخ سفید تنها یک شرکت روسی بنام کی وی تی، مالک کشتی لوله گذاری فورتونا را تحریم نموده است. کارشناسان می گویند تحریم بعضی از شرکت ها در حالی که پروژه نورد استریم 2 تقریبا به پایان رسیده است، کمی عبث به نظر می رسد.

اغلب شرکت هایی که به مشارکت خود در این پروژه گازی پایان می دهند شرکتهای بیمه ای بریتانیایی هستند..

ایالات متحده چه در دوران ترامپ و چه در دوره جدید، جو بایدن، از آلمان بخاطر همکاری در این پروژه انتقاد نموده اند و آنرا خلاف منافع اروپایی ها خوانده اند. بعضی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و هلند از آلمان خواسته اند تا به ساخت این خط لوله گازی پایان بدهد.

البته آلمان به شدت مخالف توقف این پروژه گازی بوده و در موضع گیری های مختلف همیشه بر لزوم پیشبرد آن تاکید نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9213

به "خط و نشان کشیدن مجدد آمریکا برای پروژه گازی نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان کشیدن مجدد آمریکا برای پروژه گازی نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید