خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه 50 شرکت بخش خصوصی در بورس

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران : وزیر امور مالی و دارایی گفت: هفت شرکت زیرمجموعه وزارت صمت تا سرانجام آذر عرضه می گردد و شرکت های دولتی که تا به امروز بورسی نبوده اند آماده عرضه در بورس خواهند شد ؛ همچنین تا سرانجام سال 50 شرکت بخش خصوصی نیز عرضه خواهند شد.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه 50 شرکت بخش خصوصی در بورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه تا انتها سال برنامه مدونی برای بازار سرمایه از جمله عرضه اولیه ها صندوق های پروژه، پذیره نویسی سهام و تامین مالی داریم گفت: قرار بود دارا دوم تا انتها مرداد عرضه گردد که یک هفته به تاخیر افتاد، هفت شرکت زیرمجموعه وزارت صمت تا انتها آذر عرضه می گردد و شرکت های دولتی که تا به امروز بورسی نبوده اند آماده عرضه در بورس خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما تا انتها سال به صورت هفتگی برای بازار سرمایه برنامه داریم توضیح داد: برای بخش خصوصی نیز برنامه تدوین کردیم که تا انتها شهریور به صورت صندوق درآمده و تا انتها سال 50 شرکت بخش خصوصی عرضه خواهند شد.

وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه اصرار ما این است که بازار سرمایه استحکام داشته باشد از سهامداران خواست که بازار سرمایه را کوتاه مدت نبینند.

دژپسند اضافه نمود: ممکن است بازار با نوسان روبرو گردد حداقل باید آن را در میان مدت ببینند. نکته دوم اینکه تابع هیجان نباشند.

وی یادآور شد: در هر حال مالک سهام باید در خصوص سهم خود تصمیم بگیرد اما به جای اتکا به گروه و یا شبکه ها به خود و یا به مشاوران اتکا نمایند به صندلی سهام در صنعت جهان و اقتصاد بین الملل و همچنین ایران نگاه نمایند و آنالیز های لازم را داشته باشند. ممکن است یک شرکت در یک دوره مجمع داشته باشد و یا در شرایطی مشکل داشته باشند، سهامدار باید فرایند را آنالیز کند. بعضی شرکت ها به لحاظ شرایط بین المللی و متغیرها اوضاع خوبی دارند اما ممکن است جو بدی بر علیه آنها به وجود آید. بنابراین باید تمامی شرایط را در نظر بگیریم.

وی خطاب به تازه واردان به بازار سرمایه تاکید نمود: ما به تازه واردان و صاحبان سهام خرد نمی گوییم سهم خود را بفروشند یا خیر اما با دقت تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به سهام عدالت توضیح داد: بسیاری از این سهام شرکت ها از ارزندگی بالایی برخوردارند سهامداران باید دقت نمایند و به راحتی تصمیم نگیرند. ابتدا جایگزین خوبی برای فروش آن سراغ داشته باشند تا تبدیل به دارایی بهتر گردد. اگر نگران آینده هستند از مشاورین خوب استفاده نمایند.

دژپسند ادامه داد: ممکن است عده ای در کمین باشند و فشار بیاورند که ارزش سهام پایین می آید تا خودشان بتوانند بخرند، بنابراین باید دقت داشته باشیم و نسبت به تبدیل سهام با وسواس جلو برویم.

وی یادآور شد: هر چه بازار سرمایه تعادل و استحکام داشته باشد برای اقتصاد و سهامدار خوب است اما اقتضائات خاص خود را نیز دارد. سهامدار باید همانند یک شناگر حرفه ای که در دریا شنا می نماید باید به امواج نیز توجه کند و مدیریت موج را بلد باشد.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6489

به "خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه 50 شرکت بخش خصوصی در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم وزیر اقتصاد درباره عرضه 50 شرکت بخش خصوصی در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید