خبرنگاران یک هزار نمونه خون بند ناف در استان قزوین ذخیره شده است

به گزارش دوست بلاگ، قزوین- خبرنگاران- رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: تا به امروز یک هزار نمونه خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره سازی شده که گامی بزرگ برای درمان بیماری های با منشا خونی است.

خبرنگاران یک هزار نمونه خون بند ناف در استان قزوین ذخیره شده است

به گزارش خبرنگاران، فرشاد پیله چی عصر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار گشت، افزود: این دستگاه، یک نهاد غیر دولتی و زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در 40 سال گذشته همواره سعی کرده کارهای بزرگ و پایداری انجام دهد.

پیله چی افزود: این نهاد از سال 83 تاسیس شده و با چهار معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی و همچنین مرکز جامع علمی و کاربردی و مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال در حال فعالیت است.

وی به فعالیت های پژوهشی این نهاد در حوزه سلول های بنیادی و بانک خون بند ناف، اشاره کرد و افزود: این بانک از سال 84 در کشور آغاز به کار کرده است و امروز بزرگترین بانک خون بند ناف در غرب آسیا متعلق به جهاد دانشگاهی است.

پیله چی گفت: در حال حاضر در ایران بیماری هایی که منشا خونی دارند از جمله تالاسمی، سرطان خون و کم خونی ها با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند.

این مسوول افزود: هزینه نگهداری و ذخیره کردن خون بند ناف برای خانواده ها سه میلیون تومان است که پس از رایزنی با یکی از بانک ها خانواده ها می توانند با استفاده از تسهیلات این مبلغ را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی هزینه سالانه نگهداری خون بند ناف را 150 هزار تومان مطرح نمود و افزود: در هفت سال گذشته که کنندگی بانک خون بند ناف در استان انجام شد، استقبال خانواده ها از این طرح سال به سال افزایش یافته است.

پیله چی افزود: در حوزه معاونت پژوهش این سازمان، فعالیت های مختلفی در حال انجام است که یکی از موارد آن به حوزه سلامت و درمان اختصاص دارد و در حال حاضر مرکز ناباروری در بسیاری از استان های کشور از جمله قزوین فعال است.

وی با اشاره به شیوع بعضی از سرطان ها خصوصا سرطان پستان در بانوان، گفت: جهاد دانشگاهی به منظور کنترل و پیشگیری از این نوع سرطان تلاش های خود را در این جهت متمرکز خواهد کرد.

این مسوول تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به اعتبارات دولتی متکی نیست بلکه با ایجاد درآمد از خدماتی که ارائه می کند به فعالیت خود در حوزه های مختلف مشغول است.

وی افزود: در حال حاضر به 2 حوزه درمان و اشتغال ورود کرده ایم و با ارائه خدمات جدید و با بهره گیری از جوانان خوش فکر و پویای استان توانسته ایم کارهای بزرگی را اجرا کنیم.

پیله چی خاطر نشان کرد: در حوزه اشتغال نیز تجاری سازی و اشتغال را در دستور کار قرار داده و امروز با سه پارک علم و فناوری و 40 مرکز رشد و شرکت جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور حرفی برای گفتن داریم.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به ظرفیت های حوزه آموزش این مجموعه، شرح داد: ما بزرگ ترین شبکه آموزشی کشور را در استان داریم و توانسته ایم با برگزاری بیش از 700 دوره آموزشی، بخش های مختلفی را پوشش بدهیم.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره های بلند مدت و کوتاه مدت تلاش کرده ایم بیش از 20 هزار نفر را سال گذشته آموزش دهیم و افراد پس از گذراندن دوره ها بتوانند وارد بازار کار شوند.

پیله چی ادامه داد: تالیف کتاب های زبان انگلیسی از جمله اقدامات جهاد دانشگاهی قزوین در سطح ملی است و در استان پژوهشگران قزوین همت کردند و مجموعه هشت سطحی را در 16 جلد نگارش و تدوین کردند.

این مسوول گفت:گستره این کتاب، ایران و کشورهای همسایه است و رسالت آن بر تدوین منابع آموزشی زبان انگلیسی مبتنی بر فرهنگ اسلامی واقع شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6290

به "خبرنگاران یک هزار نمونه خون بند ناف در استان قزوین ذخیره شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار نمونه خون بند ناف در استان قزوین ذخیره شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید