خبرنگاران ریانووستی: بورل برای برگزاری نشست برجام اعلام آمادگی کرد

به گزارش دوست بلاگ، مسکو - خبرنگاران - خبرگزاری ریانووستی اعلام نمود که جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دعوت از شرکت کنندگان در برجام و آمریکا برای حضور در نشستی غیررسمی آماده است.

خبرنگاران ریانووستی: بورل برای برگزاری نشست برجام اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی اتحادیه اروپا روز آدینه به خبرگزاری ریانووستی گفت که برای دعوت از شرکت کنندگان در برجام و آمریکا به یک نشست غیررسمی و رایزنی در مورد اقدامات بعدی آمادگی دارد.

(جوزپ) بورل توضیح داد که آماده دعوت از اعضای برجام و آمریکا به نشستی غیررسمی برای معین گام های بعدی است.

وی شرح داد که اروپا از اولین واکنش مثبت نسبت به پیشنهاد اروپا درباره رایزنی در مورد برجام با مشارکت آمریکا استقبال می نماید.

سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد که اتحادیه اروپا نگران اقدام های ایران در زمینه هسته ای است، فقط با بازگشت به برجام از جمله لغو تحریم ها، می توان تشدید آن را متوقف کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآورشدکه این اتحادیه از نخستین واکنش مثبت به پیشنهاد داده شده از سوی اروپا برای رایزنی در مورد برجام با شرکت آمریکا استقبال می نماید.

سخنگوی اتحادیه اروپا توضیح داد: توافق هسته ای در شرایط حساس و بحرانی واقع شده است و اتحادیه اروپا در حال اجرا مذاکرات فشرده با شرکت کنندگان در برجام و آمریکا است.

ریچارد میلز سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت به طور رسمی ادعای گذشته کشورش مبنی بر اعمال تحریم های شورا علیه ایران را پس گرفت.

آمریکا با رد ادعای پیشین دونالد ترامپ درباره اعمال تحریم های ضدایرانی شورای امنیت و اعلام آمادگی برای شرکت در نشست گروه 1+5 و ایران درباره برجام انتها اولین سیگنال برجامی را به ایران مخابره کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه از انصراف آمریکا برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران در شورای امنیت استقبال کرد.

پسکوف روز آدینه به خبرنگاران اضافه کرد: تصمیم آمریکا برای انصراف از اعمال تحریم ها در مورد ایران، اقدام خوبی است و فشار تحریمی مانع اجرای برجام شد.

وی اضافه کرد: روسیه هوادار و حامی برجام است و از خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای متاسف است و به احیای این توافق بین المللی امید بسته است.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه نیز امروز از آمادگی آمریکا برای حضور در مذاکرات برجام استقبال کرد و ادامه داد: این می تواند گامی در جهت احیای کامل توافق هسته ای باشد.

ریابکوف در گفت و گو با رسانه های روسی ادامه دادکه مسکو امیدوار است همه اعضای باقی مانده در برجام، نظر مثبتی نسبت به ایده برگزاری نشست با حضور آمریکا داشته باشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9003

به "خبرنگاران ریانووستی: بورل برای برگزاری نشست برجام اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ریانووستی: بورل برای برگزاری نشست برجام اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید