خبرنگاران روسیه: تعلل آمریکا در خروج از افغانستان زیانبار است

به گزارش دوست بلاگ، مسکو - خبرنگاران - ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت که تعلل امریکا در خروج نیروهای خود از افغانستان بر فرایند حل و فصل مسائل این کشور تاثیر منفی می گذارد.

خبرنگاران روسیه: تعلل آمریکا در خروج از افغانستان زیانبار است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کابولوف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران هشدار داد که خودداری آمریکا از خارج سازی نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت اما موجب خاتمه فرایند حل مسائل این کشور نمی شود.

وی در واکنش به سوالی در مورد خودداری آمریکا از خارج کردن نیروهای خود از افغانستان تا اول ماه مه (11 اردیبهشت ماه) گفت که این اقدام آمریکا هیچ پیامد خوبی نخواهد داشت.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: همه چیز بستگی به آن دارد که گروه طالبان به این مساله چه واکنشی خواهند داشت.

کابولوف با بیان اینکه به احتمال زیاد طالبان واکنش منفی خواهد داشت، اظهار کرد: اما این به معنای خاتمه ماجرا نخواهد بود. واشنگتن مجبور خواهد شد راه حل هایی را برای مساله و توافق با گروه طالبان بیابد تا این گروه تصمیم آمریکا را بپذیرد.

دیپلمات ارشد روس درباره نشست دو روزه هفته گذشته پیرامون شرایط افغانستان در مسکو خاطرنشان کرد: این نشست برگزار شد تا تحرک تازه ای به فرایند متوقف شده دوحه بدهد و چنین به نظر می رسد که در این هدف پیروز بوده است.

نشست بین المللی در مورد حل و فصل بحران افغانستان، روز پنجشنبه هفته گذشته در قالب تروئیکای موسوم به گسترش یافته (روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان)، نمایندگان دولت افغانستان، گروه طالبان و همچنین هیات های قطر و سازمان ملل متحد در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران هیاتی به ریاست عبدالله عبدالله از سوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، هیات مذاکره کننده افغانستان به ریاست محمدمعصوم استانکزی به همراه متین بیک، احمدنادر نادری و حبیبه سرابی، گروه طالبان به سرپرستی ملا برادر و هیات های سیاسی روسیه، آمریکا، چین، پاکستان، قطر، سازمان ملل در این نشست حضور داشتند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در خاتمه این نشست به خبرنگاران گفت که کابل، نتایج نشست مسکو برای حل و فصل مسائل افغانستان را مثبت ارزیابی می کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که برای دولت آمریکا خارج سازی نیروهای این کشور از افغانستان تا اول ماه می سخت خواهد بود اما واشنگتن هیچ قصدی برای باقی گذاشتن نیروها در افغانستان تا سال آینده ندارد.

گروه طالبان به دولت بایدن در مورد تبعیت نکردن از توافقنامه صلح برای خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در اول ماه مه (11 اردیبهشت) هشدار داد.

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان روز جمعه به ایالات متحده هشدار داد که اگر واشنگتن در این تاریخ به تعهد خود برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان عمل نکند، واکنشی از سوی این گروه دریافت خواهد کرد.

طبق توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا در اسفند سال 99، دولت ایالات متحده متعهد شد تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) تمام نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

شبکه ان بی سی نیوز روز پنجشنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برغم توافق اجرا شده در دولت پیشین این کشور برای عقب نشینی نیروهای واشنگتن تا روز اول مه (11 اردیبهشت 1400)، تمدید حضور آنها تا ماه نوامبر (10 آبان 1400) را بررسی می کند.

بایدن در گفت وگوهای اخیر با اعضای تیم امنیت ملی خود با اقدامات وزارت دفاع برای حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان تا بعد از روز اول مه (11 اردیبهشت 1400) مخالفت کرد. اما وی ترغیب شد تا تمدید 6 ماهه حضور نیروهای آمریکایی را بررسی کند.

آمریکا در سال 2001 پس از حمله یازده سپتامبر به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به افغانستان حمله کرد و با گذشت حضور نظامی بیش از بیست سال در افغانستان، نه تنها سطح خشونت و حملات گروه های تروریستی کاهش نیافته بلکه هر سال به شمار کشته شدگان غیرنظامی افزوده می شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9518

به "خبرنگاران روسیه: تعلل آمریکا در خروج از افغانستان زیانبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: تعلل آمریکا در خروج از افغانستان زیانبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید