حفظ کسب وکارها در شرایط کرونا به حمایت های حاکمیتی احتیاج دارد

به گزارش دوست بلاگ، شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن موجب شده آسیب های جدی بر کسب وکارهای مختلف وارد گردد تا آنجا که متأسفانه شاهد بیکاری تعداد قابل ملاحظه ای از کارکنان بخش هایی هستیم که با توجه به شرایط کرونایی از ادامه فعالیت های مالی بازماندند یا مجبور شدند ظرفیت های تولیدی و خدماتی خود را کاهش دهند.

حفظ کسب وکارها در شرایط کرونا به حمایت های حاکمیتی احتیاج دارد

در این شرایط یکی از راهکارهایی که پیشنهاد می گردد ارائه تسهیلات ویژه بانکی به این دسته از کسب وکارهایی است که امروز با مشکل روبه رو هستند. با این حمایت ها هم از بیکاری عده ای جلوگیری و هم سطح تولیدات کالا و خدمات موجود حفظ می گردد.

فعالان اقتصادی معتقدند که بخشی از منابع صندوق توسعه ملی که برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده نیز باید در اختیار کسب و کارها قرار گیرد تا بتوانند آسیب های اقتصادی ناشی از محدودیت ها و تعطیلی ها را کاهش دهند. حسین سلیمی فعال اقتصادی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، گفت که به دلیل ضعف بیمه ها در حمایت از کسب وکارها در شرایط کرونا، باید منابع صندوق توسعه در این زمینه به کار گرفته گردد.

در این راستا عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نیز در گفت وگو با ایبنا ضمن تأکید بر ارائه تسهیلات بانکی بر تعویق بیشتر اقساط تسهیلات قبلی نیز تأکید نموده است.

او معتقد است: پس از گذشت بیش از 9 ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران، حالا آستانه تحمل بسیاری از کسب وکارها در تنگنای شدیدی قرار گرفته و ضرورت دارد که یک نوع بازنگری از حوزه حمایت های اقتصادی از این بخش صورت بگیرد.

آرگون توضیح داد: در مرحله اول شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل، یک ذخیره و توانایی اقتصادی و آستانه تحملی برای ادامه فعالیت خود داشتند، اما الآن حدود 9 ماه است که بسیاری از کسب وکارها و واحدهای تولیدی، آسیب جدی دیده اند و بعضی با کاهش فروش روبرو شده اند، زیرا میل به مصرف در جامعه کاهش پیدا نموده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بر این باور است در شرایط اضطرار قرار داریم و بسیاری از مردم درآمد مناسب و کافی ندارند، هزینه عمده ای هم نمی نمایند و بیشتر هزینه ها را به موارد اولویت دار تخصیص می دهند. درنتیجه مجموعه ای از اقدامات احتیاج است تا بتوان به یاری مشاغل آسیب دیده از کرونا آمد.

او پیشنهاد کرد: می توان دریافت اقتصادیات را به تعویق انداخت یا در بحث های بیمه ای، اگر امکان داشته باشد، مدتی از بنگاه ها حق بیمه دریافت ننمایند. همچنین بانک ها استمهال سه ماهه یا بیشتر برای اقساط در نظر بگیرند. اصناف و مشاغل زیادی هستند که آخر ماه باید اجاره بدهند و برای این منظور به حمایت های اقتصادی احتیاج دارند. به نظر در این رابطه تشکل ها با توجه به شرایط هر صنفی می توانند درخواست تمهیدات حمایتی مشخصی از نظام بانکی داشته باشند.

آرگون اعلام نمود: تأکید بر ارائه تسهیلات با نرخ پایین و معقول به این دلیل است که در این شرایط اقتصادی، بسیاری از کسب وکارها، نه تنها به دنبال کسب سود و کار اقتصادی نیستند بلکه فقط می خواهند به اصطلاح سرپا و زنده بمانند. حمایت از این افراد و کسب وکارها اهمیت به سزایی دارد، زیرا کسب وکاری که از بین برود، قطعاً ایجاد آن هزینه های بیشتری خواهد داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8009

به "حفظ کسب وکارها در شرایط کرونا به حمایت های حاکمیتی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ کسب وکارها در شرایط کرونا به حمایت های حاکمیتی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید