جاده رویایی ، اسالم به خلخال

به گزارش دوست بلاگ، جاده اسالم به خلخال یکی از بی نظیرترین و سحر آمیزترین نقاط گردشگری است. حیف است آن را از دست بدهیم.

جاده رویایی ، اسالم به خلخال

خیلی از انسان ها بر این باورند که برای گردشگری باید مقصد خاصی داشت یا حتماً باید جای مشخصی را در نظر گرفت و به آن جا رفت، اما گروهی اندک نیز معتقدند همین که از خانه خارج شویم، گردش مان شروع شده. برای این دسته افراد خبرهای خوشی در ایران خودمان پیدا می گردد مانند بسیاری از جاده ها که در دل جنگل احداث شدند؛ اما کم کم پس از گذشت مدتی جنگل حق خود را پس گرفت و با نمایاندن زیبایی هایش بیش از قبل، جاده و راستا ماشین رو را دوباره مال خود کرد. یکی از این جاده ها، راستا بین روستای اسالم به خلخال است.

جاده ای که چشم انداز بی نظیر و مناظر دل انگیزِ خطه سبز شمال، چنان با زیبایی جادوی تان می نماید، تا سرعت خودرویتان از حد مجاز هم پایین تر باشد، برای این که مبادا قسمتی از چشم اندازهای طبیعیِ این منطقه را از دست بدهند.

لذت از هر نوع

گذشته از رانندگی در جاده هایی که تحت تاثیر اقلیم خاص شمال کشور هستند و به طور خاص در اواخر بهار و اویل پاییز، زیبایی شان دوچندان می گردد؛ با آن باران های گاه وبیگاه و ابرهایی که از پشت درختان به جاده سرک می کشند، جاده اسالم به خلخال دارای زیبایی های بی نظیر دیگری نیز هست که گذشتن گوزن ها از مقابل سواری شما تنها یکی از آن هااست.

نوای رودخانه

شاید با خود بگویید درختان و جاده و باران و مه، یکی از زیبایی های همیشگی جاده های شمال کشور هستند؛ اما در این جاده شما پس از کمی رانندگی مناظر سحرانگیز را مشاهده خواهید کرد، مناظری که به طرزی غافلگیرکننده ، رنگ به رنگ می شوند، وَ رودخانه ای که از همان ابتدای راستا پابه پای شما آمده و آواز سر می دهد. حتی گاهی در طی راستا می توانید خروش آن را دیده و کنار آن چادری بزنید.

دشت گل ها و حیوانات اهلی

اگر در بهار کوله بار بسته و به جاده اسالم به خلخال بزنید، حتماً لباس دشت که پر از گل های شقایق است را خواهید دید. دشتی که بالاتر از ییلاق کرمون، نرسیده به گردنه الماس است.

رمه گوسفندان و گله های اسب که در جای جای دشت های بین راه تان خواهید دید، شگفتی های این جاده هستند، چراکه آن ها بدون مهتر و هیچ چوپان، در دشت گشته و سوژه عکاسی شما خواهند شد.

روستاهایی در دل دشت

در راستاتان روستاهایی را خواهید دید که پایین تر از جاده، در دل دشت شکل گرفته اند و اگر حتی برای خرید از آن ها، یا ملاقات با اهالی گشاده رو هم به آن جا سر نَزنید، تصویر آن ها مانند کارت پستالی در قاب عکس ذهن شما حک خواهند شد.

حرف آخر

این جاده، جایی است که از طرف نگارنده به شدت پیشنهاد می گردد؛ حتی برای یک بار هم که شده در اواخر فصل بهار و اوایل پاییز به آن سر بزنید، جایی است که شاید باورتان نگردد این همه زیبایی که از مقابل چشمان تان می گذرد، همین ایران خودمان است.

یک جهان مطلب گردشگری در خبرنگاران. با آرزوی شادکامی.

شاید به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید:

بنشین بر سر جوی و گذر عمر نبین

چغاخور یعنی خورشید چمنزار

خانه عامری های کاشان، اقامتگاهی سنتی

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2850

به "جاده رویایی ، اسالم به خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده رویایی ، اسالم به خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید