تصاویر، اینجا روستای عروسک های افسانه ای است

به گزارش دوست بلاگ، سربیشه یکی از شهرستان های استان خراسان جنوبی و منطقه ای واقع در دشتی نسبتاً مرتفع به بلندی 1900 متر از سطح دریا است که شب های کویری و سردش سوزان است و در روزگاری به آن سرد بیشه می گفتند.

تصاویر، اینجا روستای عروسک های افسانه ای است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا٬ بانوان این منطقه سنت های قدیمی عروسک دوزی را احیاء نموده اند و اما چند سالی است که با اجرای طرح پروژه ترسیب کربن در روستای ناز دشت و تاجمیر سربیشه، کسب و کار در این روستا رونق گرفته و سبب ماندگاری جمعیت شده است. گل بی بی و پسرش الیاس کلندرزهی ساکن روستای کوچک تاجمیر در استان خراسان جنوبی، چند سالی است که به ساخت عروسک های سنتی می پردازند، گل بی بی عروسک می سازد و پسرش الیاس شناسنامه ای برای آنان می نویسد و قصه زندگی آنان را که در واقع زندگی های واقعی مردم همان منطقه است، روایت می نماید. تاجمیر روستایی است که در کمتر از سه سال از یک روستای ناشناخته و محروم، به قطب فراوری عروسک های سنتی تبدیل شده است. این عروسک سازی زندگی آنان را متحول نموده و باعث شده در روستا از هنر خود بهره ببرند و مهاجرت نکنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10114

به "تصاویر، اینجا روستای عروسک های افسانه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، اینجا روستای عروسک های افسانه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید