تشدید بحران کرونایی در دولت اسلواکی، نخست وزیر برای کناره گیری اعلام آمادگی کرد

به گزارش دوست بلاگ، در پی بالا دریافت مناقشات در دولت ائتلافی اسلواکی بر سر مدیریت بحران کرونا نخست وزیر این کشور برای استعفا اعلام آمادگی کرد.

تشدید بحران کرونایی در دولت اسلواکی، نخست وزیر برای کناره گیری اعلام آمادگی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ایگور ماتوویج، نخست وزیر اسلواکی در پی بالا دریافت مناقشات بر سر مدیریت بحران کرونا در دولت ائتلافی شامگاه یکشنبه اعلام نمود که به علت حفظ ثبات در کشور آماده است از سمت خود کناره گیری کند. نخست وزیر اسلواکی با اعلام استعفای خود؛ به خواسته های دو حزب ائتلافی در دولت مبنی بر کناره گیری از قدرت؛ اکنون پاسخ مثبت داده است. نخست وزیر اسلواکی در عین حال شروطی را برای کناره گیری از پست خود اعلام نمود.

وی تاکید نمود به شرطی از سمت خود کناره گیری می نماید که قائم مقام او ریچارد سولیک از حزب راست لیبرال که وزیر اقتصاد این کشور هم هست و ماریا کولیکوا وزیر دادگستری هم دولت کنونی را ترک نمایند. وی همچنین خواهان آن شد که بعنوان یک وزیر در دولت کنونی حضور داشته باشد.

بحران کنونی دولت اسلواکی بر سر مناقشه مدیریت بحران کرونا است. تصمیم خودسرانه ماتوویج برای خرید واکسن کرونای اسپوتنیک وی از روسیه موجب خشم دیگر احزاب ائتلافی در دولت شده بود و دو حزب تشکیل دهنده در دولت خواهان استعفای نخست وزیر شدند. احزاب مخالف دولت اسلواکی، ایگور ماتوویج نخست وزیر محافظه کار این کشور را متهم می نمایند از شرایط اضطراری به وجود آمده ناشی از همه گیری کرونا، برای جلوگیری از اعتراضات مردم علیه دولت سوءاستفاده می نماید.

چندی پیش مارک کرایچی، وزیر بهداشت اسلواکی هم در حالی که دولت این کشور به دلیل مناقشات بر سر مسئله خرید واکسن کرونای روسی دچار بحران سیاسی سختی شده است استعفای خود را اعلام نمود.

کرایچی اعلام نمود که دو شریک دولت ائتلافی ماندن خود در دولت را به کناره گیری وی منوط دانسته بودند.

وزیر بهداشت اسلواکی کناره گیری خود را اقدامی مسئولانه مطرح نمود. نخست وزیر اسلواکی این کناره گیری اجباری را تصمیم غیر اخلاقی از طرف شرکای ائتلافی خود دانست. به گفته وی در واقع کرایچی باید در مسئولیت خود باقی می ماند تا کمپین واکسیناسیون با واکسن روسی اسپوتنیک 5 در کشور کاملا راه اندازی می شد.

دولت ائتلافی اسلواکی حدود یک سال بعد از روی کار آمدن به دلیل مناقشات بر سر بحران کرونا در بزرگترین بحران دولتی گرفتار شده است.

ایگور ماتوویچ، نخست وزیر اسلواکی با حزب راست میانه اولانو و شعار مبارزه با فساد در انتخابات اواسط اسفند سال 99 به پیروزی رسید و پیروز شد حزب چپ گرای پوپولیستی اسمر به رهبری پتر پلگرینی رئیس دولت پیشین این کشور را شکست دهد.

ماتوویچ، بدون یک تصمیم رسمی دولت و هماهنگی با شرکای ائتلافی خود واکسن روسی اسپوتنیک وی را سفارش داده و شخصا در این باره تصمیم گیری نموده است. این مسئله خشم شرکای ائتلافی وی را برانگیخته است.

بحران کرونا در کشور اسلواکی مانند دیگر کشورهای اروپایی تشدید شده و شرایط سخت و نگران نماینده ای را ایجاد نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9483

به "تشدید بحران کرونایی در دولت اسلواکی، نخست وزیر برای کناره گیری اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بحران کرونایی در دولت اسلواکی، نخست وزیر برای کناره گیری اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید