تخت روانچی: پیامد های تحریم همچون تروریسم و جنایت جنگی است خبرنگاران

به گزارش دوست بلاگ، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم ها را غیر انسانی، غیراخلاقی و غیرقانونی دانست و گفت: پیامد های گسترده، ویرانگر و درازمدت آن هم به اندازه تروریسم، وحشیانه و هم به اندازه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، جنایتکارانه است.

تخت روانچی: پیامد های تحریم همچون تروریسم و جنایت جنگی است خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مجید تخت روانچی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع گرسنگی و قحطی در درگیری ها برگزار گردید، اضافه نمود: برای مقابله با ناامنی غذائی در دنیا، برطرف محاصره ها و تحریم ها و تقویت همکاری بین المللی لازم است.

وی ادامه داد: آمار های جاری از میزان افراد در معرض گرسنگی و ناامنی غذائی در دنیا هشدار دهنده و مقابله با این چالش ضرورت و فوریت یافته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه نمود: اصل بنیادین باید تضمین تحقق حق غذا برای همه، در همه جا، در همه زمان ها و تحت همه شرایط، چه جنگ و چه صلح، باشد؛ چون رهائی از گرسنگی و سوء تغذیه یک حق مسلم است.

تخت روانچی تاکید نمود: تحقق کامل این حق، مستلزم یک رهیافت جامع و اقدام قاطع در سطوح ملی و بین المللی، به ویژه با تمرکز بر مقابله با کلیه علل ریشه ای ناامنی غذائی و نیز همکاری و یاری مؤثر بین المللی است.

وی در این زمینه بر لزوم تقویت فعالیت های مربوط در مجمع عمومی، شورای مالی و اجتماعی و همچنین نهاد ها و کارگزاری های تخصصی ذیربط نظام ملل متحد تأکید کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: طبق حقوق بین الملل بشردوستانه، تضمین دسترسی غیرنظامیان به غذا در درگیری های مسلحانه و اشغال، الزامی و گرسنگی دادن به غیرنظامیان به عنوان حربه جنگی نیز ممنوع است.

تخت روانچی تاکید نمود: برای مقابله با ناامنی غذائی حاد ناشی از منازعات، شورای امنیت باید همه طرف های درگیر را به رعایت این اصول ملزم سازد و در عین حال خود شورا نیز نباید تحت هیچ شرایطی تجارت بشردوستانه، به ویژه غذا و دارو را تحریم کند.

وی توضیح داد: هیچ امری ضروری تر از برطرف فوری محاصره غیرانسانی علیه مردم یمن و برچیده شدن محاصره غیرقانونی غزه نیست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین از اعمال تحریم ها به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد ناامنی غذائی یاد کرد و به نقش تحریم های آمریکا در جلوگیری از دسترسی ایران به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و نیز تضعیف توانائی ایران در مقابله مؤثر با کرونا اشاره نمود.

تخت روانچی گفت: کشور ها نباید از ابزار های قهریه مالی و سیاسی برای تحت فشار قرار دادن دیگر دولت ها استفاده نمایند و باید حذف فوری تحریم ها به عنوان یک اقدام اساسی در مقابله با ناامنی غذائی مد نظر قرار گیرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9444

به "تخت روانچی: پیامد های تحریم همچون تروریسم و جنایت جنگی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: پیامد های تحریم همچون تروریسم و جنایت جنگی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید