تجمیع و یکپارچه سازی اراضی دراولویت باشد، تحقق تجمیع اراضی با سیاستهای تشویقی

به گزارش دوست بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مدیریت امور اراضی باید در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش هزینه های فراوری به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی بپردازد.

تجمیع و یکپارچه سازی اراضی دراولویت باشد، تحقق تجمیع اراضی با سیاستهای تشویقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مهندس اکبر فتحی در نشستی با مدیر و کارکنان مدیریت امور اراضی سازمان که به مناسبت 7 بهمن سالروز تشکیل سازمان امور اراضی تشکیل شده بود فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اضافه کرد: باید در چنین ایامی با مرور عملکرد خود و بهبود آن در موفقیت نظام جمهوری اسلامی نقش داشته و به موفقیت ها افتخار کنیم. وی سالروز تاسیس اداره امور اراضی را به تمامی کارکنان، کارشناسان و جامعه کشاورزی زحمتکش بخش امور اراضی به ویژه مدیریت امور اراضی استان تبریک گفته و از زحمات این حوزه قدردانی کرد و اضافه کرد: باید در چنین روزهایی به عملکرد خود در طول یک سال رجوع نموده و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای تقویت عملکرد اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی تاکید نمود و گفت: ایجاد امنیت غذایی مهمترین دغدغه جهاد کشاورزی بوده و هر یک از حوزه ها و زیربخش ها چه دولتی و چه خصوصی برای تحقق این هدف وظایف تخصصی خود را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: همکاری و همیاری بخش دام وطیور، فراوری نباتات و زراعت، صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون و بخشهای خارج از سازمان مثل تعاونی روستایی ، امورعشایر و دامپزشکی درصدد رسیدن به ایجاد امنیت غذایی شکل گرفته و هدف از ایجاد امنیت غذایی، تامین غذای کافی و سالم برای کلیه اقشار جامعه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به جمعیت و افزایش آن اشاره نمود و گفت: جمعیت کشور در حال افزایش است و جهاد کشاورزی به عنوان تامین نماینده امنیت غذایی با مسایل و چالشهایی در تحقق این هدف روبرو است. وی اضافه کرد: عوامل فراوری در بخش کشاورزی شامل آب ، خاک ، سرمایه ، نیروی انسانی و دانش است و مهم ترین مؤلفه در این میان منابع انسانی است و در بخش امور اراضی، تخصص و تعهد مهم ترین ویژگی منابع انسانی خواهد بود و از طرفی با توجه به کاهش میزان آب و خاک مناسب برای کشاورزی، کارشناسان و مدیران بخش امور اراضی باید با دیدگاهی متفاوت و در راستای حفظ اراضی کشاورزی اقدامات خود را پیاده سازی نمایند.

مهندس فتحی به بحران دریاچه ارومیه اشاره نمود و گفت: در زمانهای دور حفظ اراضی کشاورزی و محدودیت آب و خاک منطقه برای مردم و بعضی از کارشناسان ملموس نبود، اما امروز تمام مردم جامعه مخصوصاً مردم استان آذربایجان شرقی کاهش و محدودیت آب و خاک را با توجه به بحران حوزه دریاچه ارومیه کاملاً احساس می نمایند و با ضرر و زیان روبرو شده اند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی که بخشی از منابع توسط عوامل طبیعی مثل خشکسالی و تغییرات جوی در حال نابودی است، متاسفانه بخشی دیگر به دست عوامل انسانی در حال از بین رفتن است اضافه کرد: بعضی افراد سودجو و فرصت طلب با تغییر کاربری اراضی کشاورزی درصدد خارج کردن اراضی کشاورزی از چرخه فراوری کشاورزی هستند و در جهت تامین امنیت غذایی باید با این افراد برخورد قانونی انجام گیرد و مدیریت امور اراضی در خط مقدم مبارزه با کاهش امور اراضی کشاورزی و به تبع آن کاهش امنیت غذایی جامعه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با مسائل بخش امور اراضی گفت: در راستای مبارزه با کاهش اراضی کشاورزی و حفظ خاک مناسب برای کشاورزی و تامین امنیت غذایی همکاران این حوزه با افراد سودجو و فرصت طلب روبرو شده و در مقابل خواسته های آنها مقاومت نموده و برای حفظ اراضی کوشش می نمایند و جای قدردانی از زحمات دوچندان این بخش در مقایسه با سایر بخش های خدماتی وجود دارد. وی اضافه کرد: مدیریت امور اراضی علاوه بر اینکه از بهره مندی سودجویانه افراد فرصت طلب جلوگیری می نماید، باید زمین مناسب برای انجام پروژه های کشاورزی چه در سطح مدرن و چه ابتدایی تامین کند و علاوه براین باید اراضی مورد احتیاج بخش های غیر کشاورزی، برای استفاده صنعتی و مالی را مشخص کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید نمود و گفت: امور اراضی وظیفه دارد در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش هزینه های فراوری به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی بپردازد. وی با بیان اینکه تجمیع و یکپارچه سازی اراضی در اولویت باشد اضافه کرد: تحقق تجمیع و یکپارچه سازی اراضی با سیاستهای تشویقی محقق می گردد. مهندس فتحی به برطرف تداخل بین اراضی دولتی و خصوصی کشاورزی اشاره نمود و گفت: اداره کاداستر که دبیرخانه آن در مدیریت امور اراضی می باشد، با استفاده از عکس ها و نقشه های هوایی و ماهواره ای به برطرف اختلاف فی ما بین کشاورز و دولت می پردازد که منجر به صدور سند می گردد و اجرای بخش تخصصی آن در اداره امور اراضی صورت می گیرد و یکی از وظایف مهم این حوزه است. وی اضافه کرد: تهیه نقشه و برطرف تداخل در کل استان به خوبی انجام می گردد اما در تهیه سند به غیر از شهرستان ملکان بقیه شهرستان ها عملکرد شاخصی انجام نداده اند. /ایازی خبرنگار خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8924

به "تجمیع و یکپارچه سازی اراضی دراولویت باشد، تحقق تجمیع اراضی با سیاستهای تشویقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمیع و یکپارچه سازی اراضی دراولویت باشد، تحقق تجمیع اراضی با سیاستهای تشویقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید