برهم صالح: نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف گردد

به گزارش دوست بلاگ، رئیس جمهور عراق بر اهمیت توقف نقض مکرر حاکمیت کشورش از سوی ارتش ترکیه تاکید نمود.

برهم صالح: نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه ای اظهار داشت: صالح امروز در جریان استقبال از فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه در بغداد بر لزوم افزایش کوشش های بین المللی برای تداوم جنگ علیه تروریسم و نابود کردن کانون های تهدید کننده امنیت و صلح و نیز تقویت همکاری و هماهنگی برای مبارزه با شکل های افراط گرایی تاکید نمود.

وی بر اهمیت رایزنی و کوشش مشترک با اتحادیه اروپا برای تحکیم ثبات در منطقه و جلوگیری از تنش ها و بحران های بیشتر در ان تاکید نمود.

برهم صلاح همچنین با ارج نهادن نقش فرانسه در ائتلاف علیه تروریسم، بر لزوم حمایت از کوشش های عراق در راستای حفاظت از حاکمیت و امنیت و ثبات خود و عدم دخالت در امور داخلی عراق و نیز بر اهمیت توقف حملات نظامی ترکیه به خاک عراق که نقض حاکمیت این کشور و قوانین و معاهدات بین المللی و روابط حسن همجواری به شمار می رود، تاکید نمود.

وزیر دفاع فرانسه نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از ثبات عراق و حفظ حاکمیت آن و ایستادن پاریس در کنار بغداد برای جلوگیری از حملات به خاک این کشور و آمادگی برای پشتیبانی از نیروهای عراقی در سطح آموزشی و تجهیزات و ادوات تاکید نمود.

دوطرف در این ملاقات افق های همکاری در همه زمینه ها بویژه همکاری امنیتی و ساختن توانمندی های نظامی عراق و نیز تحولات بین المللی و منطقه ای را آنالیز کردند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6578

به "برهم صالح: نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح: نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید