آنالیز فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی

به گزارش دوست بلاگ، جتور زیر مجموعه لوکس چری محسوب می گردد و فیدلیتی خودرو در واقع همان جتور X70 است. بهمن موتور پلتفرم این خودرو را خریداری نموده است. اما محصول جدید بهمن چه مشخصاتی دارد؟

آنالیز فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی

خبرنگاران - مهدی درفشی: پس از رونمایی دیگنیتی توسط بهمن موتور، حال این شرکت برای توسعه سبد محصولات، به سراغ همکاری با یک برند چینی دیگر رفته است. البته این برند چینی، نام آشناست و از حضور آن در ایران مدت ها است که می گذرد.

جتور، زیر مجموعه لوکس چری

جتور (Jetour) در واقع یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت چری چین است. این برند توسط چری در سال 2018 معرفی گردید و کراس اور سایز عظیم X70 نیز نخستین محصولی است که تحت عنوان جتور به فراوری رسید.

البته جتور، پس از برندهای Cowin، Qoros و Exeed معرفی گردید. زیر مجموعه هایی که یکی پس از دیگری و با هدف فراوری خودروهای لوکس و عرضه به بازار جهانی، تاسیس شدند.

فیدلیتی عظیم تر و قدرتمندتر از دیگنیتی

مشخصات بهمن فیدلیتی

بهمن فیدلیتی به پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 155 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر، مجهز است. نیروی فراوریی پیشرانه با اتصال به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه، به محور جلو منتقل می گردد.

پیشرانه مورد استفاده روی فیدلیتی، در واقع همان پیشرانه با کد E4T15C است. در حال حاضر، این پیشرانه در خودروهایی چون چری آریزو 6 و ام وی ام X55 نیز استفاده می گردد. اگر چه، طبق گفته بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن، پس از مدتی پیشرانه ساخت تی وان جایگزین این پیشرانه خواهد شد.

در چین، این خودرو در دو نسخه X70 و X70S ارائه می گردد. جتور X70 نسخه پایه است. جتور X70S نیز به امکانات بیشتری مجهز است.

همچنین این دو نسخه در ظاهر نیز تفاوت داشته و نسخه X70S، ظاهر بهتری دارد. با توجه به تصاویر منتشر شده در وب سایت گروه بهمن، احتمالا X70S وارد بازار ایران خواهد شد. نمای بیرونی این نسخه به نسبت نسخه X70، در بخش جلوپنجره، سپرها و رینگ ها دچار تغییرات شده است.

در کابین نیز بهمن فیدلیتی به نسبت نسخه ساده تر، طراحی جذاب تری دارد. همانند بسیاری از خودروهای روز، نمایشگر خودرو به جای قرارگیری در قسمت میانی داشبورد، روی داشبورد قرار گرفته و ظاهر جذاب تری دارد.

از تجهیزات رفاهی بهمن فیدلیتی می توان به جایگاه های برقی مجهز به گرمکن، نور پردازی داخلی، سنسور باران، دکمه های کنترلی روی فرمان، صفحه نمایشگر 10.25 اینچی، هشت عدد بلندگو، شارژر وایرلس، پشت آمپر 12.3 اینچی، تهویه مطبوع دیجیتال و سانروف پانوراما اشاره نمود.

فیدلیتی یا دیگنیتی؛ کدام عظیم تر و قدرتمندتر است؟

دیگنیتی یا همان دانگ فنگ ix5، دیگر محصول جدید گروه بهمن است. این محصول پیش از فیدلیتی معرفی گردید.

دیگنیتی در مقایسه با فیدلیتی، دارای ابعاد بدنه کوچکتری است. همچنین طبق اعلام گروه بهمن، فیدلیتی در دو نسخه پنج و هفت نفره قابل سفارش است. اگر چه دیگنیتی تنها با ظرفیت پنج نفر سرنشین به بازار عرضه خواهد شد.

صرف نظر از ابعاد بدنه و ظرفیت سرنشین، این دو خودرو از لحاظ قوای محرکه در شرایط تقریبا یکسانی قرار دارند. دیگنیتی به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 148 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور مجهز است.

فیدلیتی نیز از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 155 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور بهره مند است. وزن خالص هر دو خودرو نیز حدود 1570 کیلوگرم است.

با این حساب، فعلا نمی توان گفت که کدام خودرو قدرتمندتر عمل می نماید و شتاب کدام بهتر است. باید منتظر ماند و دید که عملکرد نمونه های راه یافته به بازار چگونه است. اگر چه در خصوص عظیم تر بودن، می توان به نفع فیدلیتی رای داد.

خرید پلتفرم جتور X70 توسط بهمن موتور

بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن به خبرنگاران درباره خودرو فیدلیتی گفته است: دیگنیتی با 30 تا 40 درصد داخلی سازی، درحال فراوری است. اگر چه در خصوص فیدلیتی، ما یک قدم فراتر رفتیم. پلت فرم فیدلیتی توسط شرکت بهمن موتور خریداری شد. اکنون مالکیت معنوی این پلت فرم متعلق به ماست و امکان فراوری خودروی جدید بر اساس آن را داریم.

فراوری فیدلیتی با درصد داخلی سازی بالای 50 درصد شروع شده است و از همه قطعه سازان دعوت کردیم تا در جهت داخلی سازی قطعات فیدلیتی، با ما همکاری نمایند.

ما در حال شکل دهی به مراکز طراحی هستیم. واحد مهندسی در بخش خودروهای تجاری در حال گسترش است. در آینده، جهت جذب دانش روز دفاتری را نیز در خارج از کشور تاسیس خواهیم کرد.

در بخش خودروهای سواری نیز در مرحله اول بحث خودکفایی پلتفرم فیدلیتی را داریم. در مراحل بعد، طراحی و فراوری خودروهای مختلف روی این پلتفرم فیدلیتی صورت می گیرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: بیت ران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9288

به "آنالیز فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید