اوجاقی: با دو تیم متفاوت در مسابقات یونیورسیاد و قهرمانی جهانی حاضر می شویم

به گزارش دوست بلاگ، سرمربی تیم ملی ووشو بزرگسالان ایران گفت: هدف تیم ملی ووشو پیروزی بر چینی ها است و با دو تیم متفاوت در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان و قهرمانی جهانی حاضر می شویم.

اوجاقی: با دو تیم متفاوت در مسابقات یونیورسیاد و قهرمانی جهانی حاضر می شویم

حسین اوجاقی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره اردوهای تیم های ملی ووشو گفت: چهارمین مرحله اردوها را پشت سر می گذاریم و تمرینات خوبی را در همه رده های سنی داشته ایم. تیم بزرگسالان برای مسابقات دنیای، تیم جوانان برای مسابقات آسیایی و تیم دانشجویان برای مسابقات یونیورسیاد تمرینات خوبی را پیگیری می نمایند. در این مرحله از اردوها تمرینات را با ووشوکاران ترکیب اصلی پیگیری می کنیم تا تیم به آمادگی کاملی برسد.

او در این باره اضافه کرد: در طی این چهار مرحله اردو تمرینات هر مرحله متفاوت بوده که در دو مرحله نخست درگیر رقابت های انتخابی تیم ملی هم نیز بودیم اما در این مرحله بیشتر به مسائل فنی و آمادگی جسمانی توجه می کنیم. همچنین باید بگویم که هر چه به زمان مسابقات نزدیک می شویم سرعت تمرینات را بالاتر می بریم تا به 100درصد شرایط آرمانی برسیم.

سرمربی تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا با اشاره به مسابقات یونیورسیاد دانشجویان، گفت: در حال حاضر سه ووشوکار به نام های عرفان آهنگریان، جعفر شیرزاد و حمیدرضا لادور را برای حضور در رقابت های یونیورسیاد انتخاب نموده و آن ها را به چین تایپه اعزام می کنیم. همچنین پنج ورزشکار را برای شرکت درمسابقات قهرمانی دنیا روسیه انتخاب می کنیم که فعلا ترکیب تیم اعزامی معین نیست.

او اضافه کرد: تیم ووشو اعزامی به مسابقات یونیورسیاد با تیم اعزامی به مسابقات دنیای متفاوت بوده و هیچ یک از این ورزشکاردر هر دو تورنمنت حضور ندارند. با توجه به زمان متفاوت این مسابقات با یکدیگر برنامه تمرینی این دو تیم متفاوت است، بنابراین زمان اوج رسانی ورزشکاران اعزامی به این مسابقات نیز با هم فرق دارد. با توجه به این مسائل نمی توانیم یک ورزشکار را در دو مسابقه با دو زمان متفاوت به روی سکو بفرستیم زیرا از شرایط آرمانی دور می گردد.

سرمربی تیم ملی ووشو بزرگسالان ایران درباره رقبای اصلی در این مسابقات، اظهار کرد: هم در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان و هم در رقابت های قهرمانی دنیا رقبای اصلی ما در بخش ساندا کشورهایی مثل چین، ویتنام، کره و روسیه است اما در تالو بحث کاملا متفاوت است و در مسابقات یونیورسیاد خود کشور میزبان(چین تایپه) و همه کشورهای شرق آسیا رقبای اصلی ما هستند ولی تیم ایران نیز شرایط خوبی را دارد.

او با ابراز رضایت از حمایت های فدراسیون ووشو نسبت به تیم های ملی ووشو، شرح داد: درباره رقابت های یونیورسیاد دانشجویان باید بگویم که فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی اعزام نماینده تیم ها به این مسابقات است اما در واقعیت امر باید از دکتر علی نژاد تشکر کرد چون اکثر حمایت ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تیم های ملی ووشو را خود فدراسیون ووشو با حمایت های 100درصدی او تقبل نموده است.

اوجاقی درباره مسابقات یونیورسیاد ادامه داد: تیم ملی ووشو31 مرداد به این مسابقات اعزام شده و یکم شهریور به تایوان می رسد. دوم مرداد در تایوان تمرینات نهایی خود را انجام می دهیم و پس از آن در سوم مرداد وزن کشی ها صورت می گیرد و چهارم همان ماه آغاز مسابقات است که روز اول رقابت های ووشو به شمار می آید. این مسابقات تا هفتم شهریور امسال ادامه دارد که پس از اتمام این رقابت ها هشتم به ایران برمی گردیم.

سرمربی تیم ملی ووشو ایران درباره رقابت های قهرمانی دنیا ووشو نیز شرح داد: مسابقات قهرمانی دنیا ووشو به میزبانی شهر کازان کشور روسیه برگزار می گردد که فکر می کنم برای شرکت در این مسابقات پنجم مهر به کشور روسیه اعزام شویم. این مسابقات نیز به مدت پنج روز پیگیری می گردد که کشورهای زیادی هم برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی نموده اند و به نظرم این رقابت ها یکی از بهترین مسابقات دنیای نسبت به سالیان گذشته است. در سفری که علی نژاد به همراه همکارانشان در فدراسیون دنیای به کشور روسیه داشتند گویا با بازدیدهایی که اجرا شده شرایط میزبانی از این رقابت ها نیز راضی نماینده است.

او با تأکید بر اینکه رقیب اصلی ایران کشور چین است، ادامه داد: در خصوص اینکه رقیب اصلی ما در مسابقات قهرمانی دنیا و یونیورسیاد چین است شکی نداریم و قطعا در دو یا سه وزن به ووشوکاران چینی برخورد می کنیم اما بدانید که هدف ما شکست دادن ووشوکاران چینی است. البته رقبای اروپایی و دیگر کشورها را نیز دست کم نمی گیریم تا انشاءالله بتوانیم نتایج قابل قبولی را در این مسابقات کسب کنیم.

قهرمان سال هال گذشته ووشو ایران با اشاره به شرایط خوب ملی پوشان، گفت: ورزشکارانی مثل محسن محمدسیفی ومعین تقوی در آمادگی خوبی به سر می برند که برای ما خرسند نماینده است. البته ورزشکارنی مثل حمیدرضا قلی پور که چهار مدال طلای دنیای دارد به دلیل مصدومیت و عمل جراحی که داشت از دوران اوج خود دور شده و الان هم فیزیوتراپی های خود را ادامه می دهد ولی کادرفنی سعی می نماید در زمان باقی مانده ووشوکاران را به 100درصد آمادگی برساند تا بهترین نتایج رادر مسابقات پیش رو کسب کنیم.

او همچنین درباره آمدن تیم ملی ووشوعراق برای برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ووشو ایران، گفت: کشور عراق در غرب آسیا واقع شده است و مهدی علی نژاد متولی ووشو غرب آسیا هستند. آقای علی نژاد طبق وظیفه ای که دارند درخواست فدراسیون ووشو عراق را مبنی بر برگزاری یک اردوی مشترک با تیم ملی ووشو کشورمان را قبول نموده اند. اما هزینه این اردو را کشور عراق پرداخت می نماید تا با الگو برداری از نحوه تمرینات تیم ملی ایران سطح فنی و آماده سازی ووشو عراق را ارتقاع دهد. این تیم با چهار ووشوکار مرد و دو مربی در بخش آقایان و در بخش بانوان با یک ورزشکار در تمرینات تیم ملی ایران شرکت نموده است.

اوجاقی در سرانجام این گفت و گو درباره ممنوع اعلام شدن مسابقات MMA در ایران گفت: به نظر شرایط این مسابقات با رقابت های رشته های قهرمانی مانند ووشو متفاوت است و استایل آن را نمی توان به عنوان یک رشته ورزشی قبول کرد. از نظر من ورزشکارانی که در این رقابت ها شرکت می نمایند با دوگانگی فنی و فکری روبرو شده و قطعا از موفقیت در رشته قهرمانی مانند ووشو جا می مانند. اگر از من بپرسید میگویم که این مبارزات برای ورزشکارانی که تیم ملی را کنار می گذارند خوب است اما برای کسانی که فعلا در تیم ملی هستند مسئله ای ساز می گردد.

  • طراحی تراکت

    طراحی تراکت | بهترین طراحی را از حرفه ای ترین طراحان گرافیکی بخواهید

  • طراحی کاتالوگ

    طراحی کاتالوگ | با یک طراحی حرفه ای کاتالوگ کسب و کارتان را به اوج ببرید

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1508

به "اوجاقی: با دو تیم متفاوت در مسابقات یونیورسیاد و قهرمانی جهانی حاضر می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: با دو تیم متفاوت در مسابقات یونیورسیاد و قهرمانی جهانی حاضر می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید