اما و اگرهای احیای اقتصاد گردشگری در نوروز 1400

به گزارش دوست بلاگ، ایسنا/ این خبر پیرامون اما و اگرهای احیای اقتصاد گردشگری در نوروز 1400 برای شما نگارش شده است.

اما و اگرهای احیای اقتصاد گردشگری در نوروز 1400

تعطیلی گردشگری، پاک کردن صورت مسئله است

گردشگری یکی از آسیب دیده ترین صنایع در دوران کرونا بشمار می رود که تمام فرصت های خود برای احیا پس از این اپیدمی را از دست داده و ریزش هزاران نیروی کار شاغل در صنعت گردشگری و بحران رکود و ورشکستگی این صنعت از بحران هایی جدی است که به نظر می رسد که اگر تدبیری برای آن در نوروز پیشرو اندیشیده نگردد، این صنعت برای سالها نتواند کمر راست کند.

البته در استان یزد متولیان امر برای سال جاری ستاد مدیریت و کنترل سفر را جایگزین ستاد خدمات سفر نموده اند تا گردشگری هوشمند و اقامتی ایمن را برای میهمانان و مسافران نوروز 1400 در این استان داشته باشند و سلامت مردم در جریان این سفرها حفظ گردد و در عین حال، حیات مالی و اجتماعی گردشگری یزد هم با حداقل ها ادامه یابد.

احیای گردشگری نوروزی مشروط به شرایط

محمدعلی طالبی استاندار یزد در این باره با بیان اینکه متناسب با شرایط کرونا در حال برنامه ریزی برای برنامه های نوروزی هستیم، اظهار کرد: در مورد آینده و سفرهای نوروزی با اولویت سلامت مردم و برطرف نگرانی های آنها باید تصمیم گیری کنیم.

وی با بیان اینکه یزد استان پیشرو در مورد گردشگری هوشمند و اقامت ایمن در کشور است، گفت: شرایط هتل ها و مراکز اقامتی مجاز استان یزد براساس ضوابط مربوطه، مهیای اقامت ایمن شده و امیدوار هستیم که در شرایط کرونا، امکان استقبال از گردشگران نوروزی در یزد نیز فراهم باشد.

استاندار یزد با تاکید بر این که از ابتدا طرح سفر ایمن مورد استقبال یزد نهاده شد، گفت: با این وجود، باید در نظر داشته باشیم که یزد در پیک های کرونا، همواره یکی از استان های اول کشور بوده است، لذا حمایت های ما از گردشگری هوشمند و اقامت ایمن نیز تا حدودی بستگی به شرایط روز در بحث بیماری کرونا دارد.

موافق تعطیلی گردشگری نیستم

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر و دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه با بروز یک اپیدمی در کشور نباید زندگی مردم را تعطیل کند، گفت: در این شرایط باید شرایط را به نفع خود قرار دهیم و تهدیدات را به یک فرصت بدل کنیم.

این نماینده مجلس در مورد سفرهای نوروزی و گردشگری هوشمندانه نیز توضیح داد: تعطیلی راحت ترین راستا و به منزله پاک کردن صورت مسئله است، لذا باید شیوه هایی هوشمندانه داشته باشیم، به همین منظور نیز با تعطیلی گردشگری موافق نیستیم و باید محیطی مدیریت شده را رقم بزنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9073

به "اما و اگرهای احیای اقتصاد گردشگری در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگرهای احیای اقتصاد گردشگری در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید