اسکای بورگ جایگزین جت F-16 می گردد؛ پهپادها خلبان های جنگنده را بیکار می نمایند؟

به گزارش دوست بلاگ، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا می خواهد تا سال 2023 یک پهپاد جنگی عملیاتی داشته باشد. این خانواده از هواپیماهای بدون سرنشین که اسکای بورگ نام دارند، قادر به حمل جنگ افزار خواهند بود، می توانند در نبردها نقش فعالی داشته باشند و احتمالا جایگزین جنگنده F-16 می شوند.

اسکای بورگ جایگزین جت F-16 می گردد؛ پهپادها خلبان های جنگنده را بیکار می نمایند؟

اولین هواپیمای اسکای بورگ در سال 2023 آماده پرواز می گردد و در مدل های مجهز به موتورهای ساب سونیک و سوپرسونیک از راه می رسد که نشان دهنده نسخه حمله و جت جنگنده است.

طراحی پایه احتمالا از نوع پنهانکار خواهد بود که می تواند بمب های راهنمایی شونده و موشک های سرکوب دفاع هوایی را با خود حمل کند و همچنین حاوی موشک های هوا به هوا داخلی باشد. به نظر می رسد نیروی هوایی آمریکا نه تنها بدنبال استفاده از اسکای بورگ بجای پهپاد جنرال اتمیکس ام کیو 9 ریپر است، بلکه جای جنگنده F-16 را نیز می گیرد.

اسکای بورگ در ابتدا به عنوان یک هوش مصنوعی با کار در دو زمینه معرفی گردید. اولین نمونه آن یک نرم افزار معادل R2D2 در بال عقبی یک جنگنده X-Wing است که برای یاری به خلبان جنگنده طراحی شده تا در زمان جنگ، بدون هیچ مسئله ای روی پرواز با جت تمرکز کند.

علاوه بر این، اسکای بورگ قرار است به عنوان مغز اولین پهپاد جنگی نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد. این پهپاد به همراه جت جنگنده پرواز می نماید و با حمل تسلیحات بیشتر، در نبردها به یاری خلبان می آید. این پهپاد همچنین می تواند در ماموریت های خطرناک مانند شناسایی سیستم دفاع هوایی دشمن مورد استفاده قرار بگیرد.

مهندسان سعی در کاهش قیمت این پهپادها دارند تا کاربردهای آن ها را افزایش دهند. اگر خلبان در یک نبرد سنگین قرار داشته باشد، می تواند بجای انتظار برای نیروی پشتیبان از پهپاد خود استفاده کند. یکی دیگر از کاربردهای آن می تواند همراهی هواپیمای بوئینگ ئی-3 سنتری و محافظت از سرنشینان آن باشد.

برنامه مربوط به اسکای بورگ برای اولین بار در سال 2019 به صورت عمومی اعلام شد و انتظار می رود در سال 2023 عملیاتی گردد که فاصله بسیار کوتاهی محسوب می گردد چرا که توسعه جنگنده ها معمولا چندین دهه طول می کشد. برای مثال می توان به F-35 Joint Strike Fighter اشاره نمود که طراحی تا عملیاتی شدن آن نزدیک به دو دهه طول کشید.

منبع : دیجیاتو

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: آی تابناک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6047

به "اسکای بورگ جایگزین جت F-16 می گردد؛ پهپادها خلبان های جنگنده را بیکار می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکای بورگ جایگزین جت F-16 می گردد؛ پهپادها خلبان های جنگنده را بیکار می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید