ارزش سهام مایکروسافت به سقف رسید!

به گزارش دوست بلاگ، اگرچه سرویس تازه کوپایلوت قیمت بالایی دارد، اما مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت را ارتقا می دهد و به خصوص برای کاربران تجاری کاربردهای بسیاری خواهد داشت. همین قیمت بالا می تواند در صورت استقبال، به جریان عایدی بزرگی برای این شرکت تبدیل گردد.

ارزش سهام مایکروسافت به سقف رسید!

به گزارش دیجیاتو، در پی اعلام قیمت سرویس دستیار هوش مصنوعی تجاری مایکروسافت 365 کوپایلوت، ارزش سهام این شرکت رکوردشکنی کرد.

دیروز بالاخره اعلام شد که سرویس مایکروسافت 365 کوپایلوت با هزینه ماهانه 30 دلار در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. حالا قیمت سهام مایکروسافت با رشد 6 درصدی، به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده و 154 میلیارد دلار را به ارزش این شرکت اضافه نموده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، در پی رویداد Inspire مایکروسافت، قیمت سهام این شرکت به رکورد 366.78 دلار رسید و نسبت به شروع امسال میلادی، 50 درصد افزایش پیدا کرد. این افزایش ارزش یک روزه بیشتر از کل ارزش شرکت هایی مثل مورگان استنلی، اینتل، هانی ول و حدود 450 شرکت دیگر از لیست S&P 500 است.

اگرچه سرویس تازه کوپایلوت قیمت بالایی دارد، اما مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت را ارتقا می دهد و به خصوص برای کاربران تجاری کاربردهای بسیاری خواهد داشت. همین قیمت بالا می تواند در صورت استقبال، به جریان عایدی بزرگی برای این شرکت تبدیل گردد.

قیمت گذاری 30 دلاری مایکروسافت 365 کوپایلوت در درجه اول جایگاه مستحکم این شرکت در بازار فناوری و حوزه هوش مصنوعی را نشان می دهد. از طرفی دیگر، نشان دهنده تداوم کوشش های این شرکت در توسعه ابزارهای مجموعه Office و افزودن ویژگی های هوش مصنوعی به ابزارهای کاربردی این شرکت است. مایکروسافت از ماه ها پیش درحال سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری در حوزه AI است.

مایکروسافت فرصت های عایدیزایی بزرگی را پیش روی خود می بیند

مایکروسافت 365 کوپایلوت اولین بار در اسفندماه گذشته معرفی گردید. این دستیار هوش مصنوعی به کاربران یاری خواهد نمود تا در انجام کارهای مختلف با نرم افزارهایی مثل ورد، پاورپوینت، اکسل، اوت لوک و ... به راحتی و با سرعت بالا امور خود را پیش ببرند.

یوسف مهدی، رئیس واحد بازاریابی مصرف نمایندگان مایکروسافت می گوید: می دانیم که هرچه مصرف نمایندگان بیشتر از کوپایلوت استفاده نمایند، علاقه به این سرویس بیشتر می گردد. به زودی دیگر هیچ کس تمایلی نخواهد داشت که بدون کوپایلوت کاربکند.

دن ایوز، تحلیل گر شرکت Wedbush، می گوید فرصت عایدیزایی برای مایکروسافت در این حوزه بسیار بزرگ است: باور داریم که در سه سال آینده بیش از 50 درصد از کاربران مایکروسافت برای امور تجاری/شرکتی از این قابلیت های هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد و این اتفاق شرایط را برای [ساتیا]نادلا و این شرکت تغییر می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 18347

به "ارزش سهام مایکروسافت به سقف رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش سهام مایکروسافت به سقف رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید