اختصاص 18 درصد سهم فراوری ناخالص ملی به بخش کشاورزی

به گزارش دوست بلاگ، خان محمدی گفت: 25 درصد سهم اشتغال به بخش کشاورزی و 18 درصد سهم فراوری ناخالص ملی هم به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

اختصاص 18 درصد سهم فراوری ناخالص ملی به بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ، علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و سایر مسائلی که در دنیا اتفاق افتاده است، فراوری گندم، ذرت و برنج کاهش یافته است.

او اضافه نمود: فراوریات استراتژیک با بهبود بهره برداری در کشور باید افزایش یابد چرا که در شرایط فعلی، واردات کار آسانی نخواهد بود.

خان محمدی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی 25 درصد سهم اشتغال را تشکیل می دهد، اظهار داشت: 18 درصد فراوری ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با اشاره به اینکه 126 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور فراوری و عرضه می گردد، اظهار داشت: در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، این میزان فراوری از بزرگترین افتخارات وزارت جهاد کشاورزی است که توانستند سفره مردم را رنگی نمایند.

او ادامه داد: در شرایطی که با مشکل عدم فروش نفت روبرو هستیم، صادرات بخش کشاورزی می تواند جایگزین صادرات نفت گردد.

خان محمدی با تاکید بر این مسئله که دولت باید به معیشت کشاورزان و بیمه آن ها توجه کند، گفت: در این صورت امنیت کشاورزان و خانواده آن ها تأمین می گردد و اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد مهاجرت کشاورزان به شهر ها خواهیم بود و در نتیجه فراوری آسیب می بیند.

او اضافه نمود: در بسیاری از محصولات کشاورزی رشد بسیار خوبی داشته ایم و بعضی مسائلی که وجود دارد به خاطر بی برنامگی ها در بخش کشاورزی است که امیدواریم با مدیریت های جدید این مسائل رفع گردد.

خان محمدی ادامه داد: تحقیقات و حمایت از زنجیره های فراوری، واگذاری تصدی گری، کوشش برای توسعه صادرات، تقویت تشکل های دولتی و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری ها، گسترش خدمات درمانی و ارائه تسهیلات ارزان در بین کشاورزان از مواردی است که باید توجه گردد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با تاکید بر اجرای الگوی کشت قراردادی اظهار داشت: در کشاورزی قراردادی و اجرای الگوی کشت کار خاصی انجام نداده اند و این برای بخش کشاورزی مشکل ساز بوده است.

خان محمدی با اشاره به دلایل عقب ماندگی ها در بخش کشاورزی نسبت به سایر کشور ها اظهار داشت: شرایط کشاورزان خبره بسیار مناسب است حتی نسبت به استاندارد های دنیای هم بالاتر است، اما باید کشاورزان معمولی هم راه کشاورزان خبره را ادامه دهند تا آن ها هم پیروز باشند.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور اضافه نمود: تفاهمنامه ای را با بخش تحقیقات و ترویج انجام می دهیم تا به وسیله کانون های یادگیری، کشاورزی کشور را ارتقا بدهیم.

او ادامه داد: اگر زنجیره های فراوری پایدار ایجاد شوند و مدیریت به صورت درست اعمال گردد می توانیم این موضوع را تحقق بخشیم.

خان محمدی اضافه نمود: اگر زیرساخت های بخش کشاورزی به درستی فراهم گردد نه تنها در تأمین امنیت غذایی مشکل نداریم بلکه امکان صادرات هم وجود دارد.

او با بیان اینکه اجرای الگوی کشت از سال 88 در مجلس تصویب شده است، گفت: تا به امروز این طرح در کشور اجرا نشده و وزیر جهاد کشاورزی وعده داده که از پاییز سال جاری این طرح اجرایی گردد.

مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در انتها تعداد اعضای این مجمع را 60 هزار نفر اظهار داشت و گفت: اعضای این مجمع یک درصد جمعیت کشاورزان کشور را تشکیل می دهند و 28 درصد فراوریات مربوط به آن ها است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6916

به "اختصاص 18 درصد سهم فراوری ناخالص ملی به بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 18 درصد سهم فراوری ناخالص ملی به بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید