ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی صحت دارد؟

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت های بیشتر پس از تایید ورود کرونای انگلیسی در کشور شده است، گفت: تنها تفاوت کرونای جهش یافته انگلیسی با پیک اول کرونا، نوع ژن آن است و باید مثل قبل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی صحت دارد؟

او با اشاره به مورد یافت شده کرونای انگلیسی در کردستان گفت: پزشکان به ابتلای یک پزشک در کردستان که از انگلیس برگشته بود مشکوک بودند؛ اما آزمایش کرونای او منفی شد، ولی اسکن های ریه او نشانی از بیماری کرونای جدید نشان می داد که او چند هفته قبل به این بیماری مبتلا شده است.

قاسمی اعلام کرد: یک فرد دیگر در تهران وجود داشت که البته او هم از انگلیس به کشور آمده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی نموده بودند خود را قرنطینه و ایزوله کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا تاکید نمود: بجز این دو مورد تا به امروز فرد جدیدی گزارش نشده است.

او اضافه کرد: هر نوع ویروس جهش یافته دیگری هم پیدا گردد باز هم مردم باید بهداشت فردی را رعایت نمایند تا گرفتار این ویروس نشوند.

قاسمی درباره تردد اتباع خارجی از کشورمان اعلام کرد: همه کشور ها بر اساس قوانینی که برای خود تعیین نموده اند، اتباع خود را می پذیرند، اما در کشور ثالث پیش بینی شده است، افراد طبق محدودیت ها و ضوابط تعیین شده اسناد منفی بود تست خود را ارائه می دهند و می تواند وارد کشور های مدنظر خود گردد.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: نسبت به روز های ابتدایی گسترش ویروس کرونا مدیریت شده و مرزهایمان بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده، فعالیت خود را انجام می دهند.

او درباره شرایط استان ها و شهر های کشور گفت: در حال حاضر شهر سفید نداریم؛ شهر ها متناسب با شرایط روزانه بستری شان به زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده اند. در حال حاضر 23 شهر نارنجی، 210 شهر زرد و 6 شهر قرمز وجود دارند؛ همچنین استان های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین حجم شهرهای نارنجی و قرمز را دارند.

نتیجه آزمایش فردا تعیین می گردد

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره خبر شناسایی دومین مورد کرونای انگلیسی در ایران گفت: نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی که شناسایی شد ما اطرافیان و همسر ایشان را که علامت دار بود تست کردیم و کرونای همسر این فرد مثبت بود.

وی اضافه کرد: نمونه کرونای این خانم به انستیتو پاستور ارسال شده است و سکانس ژنی کووید 19 همسر فرد مبتلای به کرونای انگلیسی در حال آنالیز است و نتیجه آن فردا تعیین می گردد و هنوز ابتلای نفر دوم به کرونای انگلیسی هنوز تایید نشده است و در انتظار نتیجه سکانس ژنی کرونا ویروس هستیم.

براساس گزارش خبرنگاران، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ کس در سنندج به کرونای انگلیسی مبتلا نشده و نفر اول که ابتلای او به کووید 19 تایید شده در تهران است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8555

به "ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید