آنفلوانزا در چه افرادی منجر به مرگ می گردد؟

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/اصفهان یک عضو گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آنفلوانزا در افرادی که بیماری هایی مانند قلبی، ریوی، کلیوی، کبدی و دیابت دارند و نیز بیمارانی که شیمی درمانی می شوند و یا سرطان دارند ممکن است درگیری ریه و ذات الریه بسیار شدید ایجاد کند، گفت: بیماری آنفلوانزا در این بیماران حتی منجر به مرگ می گردد. همچنین مرگ و میر در افراد مسن و بچه ها نیز ممکن است اتفاق افتد.

آنفلوانزا در چه افرادی منجر به مرگ می گردد؟

فرزین خوروش در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که در اثر ویروس آنفلوانزا منتقل می گردد و انواع مختلفی دارد، اظهار کرد: از ویژگی های اصلی این ویروس این است که مرتب تغییرات آنتیژنی انجام می دهد، بدین معنا که ممکن است ویروسی که سال جاری شایع شده با ویروسی که سال دیگر شایع می گردد کاملا متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات آنتیژنی در بدنه خود ویروس اتفاق می افتد، به همین خاطر هر سال و با آغاز فصل سرد، افزایش شیوع بیماری را در تمام کشورهای جهان داریم، اضافه نمود: معمولا هر دو تا سه سال یک بار شیوع بالای آنفلوانزا را داریم که متوقف می گردد و هر پنج تا شش بار یکبار در تمام جهان گسترش می یابد.

این متخصص عفونی با اشاره به اینکه برای نمونه حدود دو سال پیش شیوع آنفلوانزا نسبتا بالا بود، اما سال گذشته بسیار کم بود و مردم ایمن شده بودند، توضیح داد: پیش بینی می شد سال جاری یا سال آینده شیوع آنفلوانزا بسیار بالا رود که این اتفاق هم افتاد و هم اکنون با شیوع بالای این بیماری روبرو هستیم.

خوروش گفت: زودتر آغاز شدن سرما و آلودگی هوا از جمله عواملی هستند که تغییرات آنتیژنی در بدنه خود ویروس ایجاد می نمایند.

وی با اشاره به اینکه معمولا آنفلوانزا در اواخر آبان و تا انتها پاییز شیوع بیشتری دارد و دوره زمانی بعدی آن در بهمن ماه است، اضافه نمود: هم اکنون در زمان اوج شیوع آنفلوانزا هستیم و به تدریج میزان شیوع بیماری کم می گردد.

ین عضو گروه بیماری های عفونی با بیان اینکه علایم آنفلوانزا با سرما خوردگی متفاوت است، توضیح داد: در سرماخوردگی با آبریزش بینی، خستگی مختصر، بی حالی و بدن درد روبرو هستیم؛ اما در افرادی که به آنفلوانزا مبتلا می شوند با علایمی مانند تب (نشانه شاخص)، بدن درد و سردرد شدید، کوفتگی بسیار شدید به همراه علایم تنفسی مانند سرفه و گلو درد روبرو هستیم.

خوروش با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا با درمان های حمایتی و مصرف مایعات درمان می گردد، گفت: البته درمان باید بر اساس هر علامتی که بروز می نماید صورت گیرد.

این متخصص عفونی توضیح داد: علت مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا به دلیل عفونت های ریه ای شدیدی است که در افراد ایجاد می گردد. اما برای درمان آنفلوانزا از داروی ضد ویروس اختصاصی استفاده می گردد، که افراد مبتلا باید دارو را 5 روز زودتر برای کاهش علایم و بهبودی مصرف نمایند، به شرطی که بیماری در همان دوسه روز اول تشخیص داده گردد.

خوروش با تاکید براینکه روش درمان بیماری آنفلوانزا در همه جای جهان یکسان است، ادامه داد: تا حدودی با مشکل کمبود دارو روبرو بودیم، البته هم اکنون دارو در دسترس است که برای درمان بیمارانی است که بیشتر نیازمندند (بیمارانی که آنفلوانزا منجر به مرگ آنها می گردد). هم چنین در موارد بستری نیز کپسول و دارو برای بیماران استفاده می گردد.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2139

به "آنفلوانزا در چه افرادی منجر به مرگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوانزا در چه افرادی منجر به مرگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید