آلمان به ترکیه هشدار داد

به گزارش دوست بلاگ، وزیر خارجه آلمان، ترکیه را به انجام اقدامات تحریک آمیز در مدیترانه شرقی متهم کرد و خواهان تن دادن آنکارا به مذاکره شد.

آلمان به ترکیه هشدار داد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان می گوید ترکیه باید در باب مناقشه مدیترانه شرقی از هرگونه اقدام تحریک آمیزی خودداری کند.

وی همچنین از همبستگی برلین با قبرس و یونان پیرامون این مناقشه سخن گفت.

ماس از ترکیه خواست که به مذاکره روی خوش نشان داده و عملیات اکتشاف ذخایر گاز طبیعی در دریای مدیترانه شرقی را از سر نگیرد.

به گزارش مهر، روز گذشته نیروی دریایی ترکیه با ارائه اطلاعیه ای، از بازگشت عروج رئیس کشتی اکتشافی این کشور به آب های مورد مناقشه مدیترانه شرقی اطلاع داد.

مدت این مأموریت که به دور جدیدی از تنش ها میان آنکارا-آتن منجر خواهد شد؛ 10 روز اعلام شده است.

دو شناور دیگر با نام های چنگیز خان و آتامن نیز عروج رئیس را در این مأموریت اکتشافی همراهی خواهند کرد.

درگیری ترکیه با یونان و قبرس جنوبی، ریشه در ادعای این کشورها برای بهره برداری از منابع گاز طبیعی موجود در شرق مدیترانه دارد.

ماه میلادی گذشته (سپتامبر)، ترکیه عروج رئیس را از منطقه مورد مناقشه خارج کرد تا در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا، به دیپلماسی فرصتی برای جولان بدهد.

در سرانجام این نشست، اتحادیه اروپا در اقدامی که جز تشدید تنش پیامد دیگری نداشت، تهدید کرد چنانچه ترکیه عملیات اکتشافی خود را از سر بگیرد؛ با تحریم روبرو خواهد شد. ، مهر

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7173

به "آلمان به ترکیه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان به ترکیه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید