آغاز محاکمه پلیس سفید پوست قاتل جورج فلوید

به گزارش دوست بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- محاکمه قاتل جورج فلوید در میان نگرانی مردم از بی عدالتی نظام قضایی آمریکا آغاز شد.

آغاز محاکمه پلیس سفید پوست قاتل جورج فلوید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد، نخستین جلسه دادگاه دریک شووین، مامور پلیس سفید پوست متهم به قتل جورج فلوید روز دوشنبه تحت تدابیر امنیتی شدید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتای آمریکا برگزار شده است.

جری بلکول دادستان این پرونده در دادگاه گفت، دریک شووین زمانی که به طور افراطی و غیر منطقی از زور بر روی بدن جورج فلوید استفاده کرد به سوگند خود به عنوان پلیس خیانت کرد. وی زانوی خود را بر روی گردن فلوید گذاشت تا زمانی که او جانش را از دست داد.

صحنه کشته شدن جورج فلوید توسط یک رهگذر فیلمبرداری و منتشر شد که موجب آغاز جنبش جان سیاهان مهم است شد. این فیلم در نخستین روز محاکمه برای هیئت منصفه نمایش داده شد.

دریک شووین از پلیس مینیاپولیس که به قتل غیرعمد متهم است با خطر 40 سال حبس رو به روست.

در مقابل وکیل مدافع دریک شووین اعلام کرد موکلش مسئول مرگ جورج فلوید نیست. اریک نلسون گفت اسناد و مدارک نشان می دهد جورج فلوید به دلیل آریتمی قلبی جان باخت. این نتیجه فشارخون بالای وی بود. این بیماری هیچ ارتباطی به اتفاقی که افتاد نداشت. هیچ دلیل سیاسی یا اجتماعی برای این دادگاه وجود ندارد.

اما این اظهارات برای نزدیکان جورج فلوید که به خشونت پلیسی بر پایه نژادپرستی اعتراض دارند قابل قبول نیست.

بنجامین کرامپ وکیل خانواده جورج فلوید می گوید اگر جورج فلوید یک شهروند سفیدپوست آمریکایی بود هیچکس نمی گفت این یک پرونده پیچیده است.

مرگ جورج فلوید برگزاری اعتراضات گسترده در سراسر جهان را به دنبال داشت. ده ماه پس از این رویداد، این دادگاه جنبه تاریخی دارد.

ال شارپتون فعال حقوق مدنی می گوید این دادگاهی آمریکایی است.

دادگاه دریک شووین که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می شد توسط میلیون ها آمریکایی دنبال شد. از جمله جو بایدن،رئیس جمهور آمریکا که می گوید قصد دارد مبارزه با بی عدالتی نژادی را به یکی از اولویت های دوران ریاست جمهوری خود تبدیل کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9466

به "آغاز محاکمه پلیس سفید پوست قاتل جورج فلوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز محاکمه پلیس سفید پوست قاتل جورج فلوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید