آسیب های ستون فقرات در دوران کرونا؛ ورزش خانگی را جدی بگیرید

به گزارش دوست بلاگ، دانشیار گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نسبت به آسیب های ستون فقرات در دوران پاندمی کووید 19 هشدار داد.

آسیب های ستون فقرات در دوران کرونا؛ ورزش خانگی را جدی بگیرید

نورالدین کریمی دانشیار گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایران در خصوص آسیب های ستون فقرات در دوران کرونا اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل شیوع کووید19 که بیشتر هموطنان مجبور هستند مدت طولانی در منزل بمانند اعم از دانش آموز، دانشجو، معلمان، کارمندان و همه مشاغل تمام فعالیت های فیزیکی شان محدود شده و این افراد در فقر فعالیت فیزیکی و ورزشی بسر می برند بخصوص افراد سالمند که بیرون رفتنشان محدود شده است.

او ادامه داد: این افراد مستعد آسیب های بیشتر ازجمله پوکی استخوان و ضعف استخوان ها هستند که ناشی از بی حرکتی است و بهتر است برای پیشگیری از این آسیب ها تا حد ممکن در منزل یا حیاط خانه فعالیت های فیزیکی انجام دهند.

کریمی به تمامی گروه سنی به خصوص سالمندان توصیه کرد: تاحدی که بتوانند داخل آپارتمان یا حیاط خانه راه بروند، باعث تقویت عضلات، قلب و دستگاه تنفسی می شود.

او همچنین اشاره کرد: بهتر است در شرایط فعلی که امکان ابتلا به کووید برای همه مردم است ظرفیت های ریوی شان را افزایش دهند و عضلات تنفسی و کمک تنفسی شان را تقویت کنند تا اگر دچار این بیماری شدند، عوارض ریوی محدودتر و کمتری را تجربه کنند و به راحتی این بیماری را پشت سر گذارند.

پیشنهاد این فیزیوتراپیست برای تقویت عضلات تنفسی انجام تمرین های هوازی مثل ایروبیک، پیاده روی تند و درجا دویدن است که بسیار مفید بوده و علاوه بر تقویت عضلات تنفسی باعث بهبود عملکرد قلبی و ریوی می شود؛ اینگونه تمرین ها در مواجهه با بیماری کووید می تواند برای فرد مقاومت بیشتری را تولید و عوارض بیماری را کمتر کند.

کریمی بیان نمود: به واسطه شیوع کووید 19 زندگی تغییر کرده و گروه های زیادی درگیر تبلت و گوشی های هوشمند هستند که در طولانی مدت به دلیل استفاده زیاد و یک جا نشینی، آسیب جدی به ستون فقرات شیوع پیدا کرده و حتی به دلیل بیرون نرفتن و بهره نگرفتن از نور خورشید زمینه پوکی استخوان فراهم می شود.

او گفت: افراد اگر قرار است دو تا سه ساعت برای مطالعه و کار وقت بگذارند بین فواصل 20 تا 30 دقیقه شرایطشان را تغییر دهند، بلند شوند و راه بروند، ورزش کششی انجام دهند تا به بافت های دیسک مهره ای کمر و گردن فرصتی داده شود که دچار آزردگی نشوند.

دانشیار گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: ورزش های پیشگیری و اصلاح شرایط می تواند از این مسائل پیشگیری کند و خوشبختانه با استفاده از سیستم های مجازی نیازی به مراجعه به مراکز نیست و از راه دوربه صورت مجازی هم صوتی و تصویری مردم می توانند راهنمایی مناسب را دریافت کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8485

به "آسیب های ستون فقرات در دوران کرونا؛ ورزش خانگی را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های ستون فقرات در دوران کرونا؛ ورزش خانگی را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید